نخست‌وزیر ژاپن می‌گوید آماده است در هر زمان با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن می گوید که آماده است تا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی «در هر زمانی» دیدار کند، زیرا او به دنبال دستیابی به جهانی بدون سلاح هسته‌ای است.

براساس گزارش آناتولی، کیشیدا با اشاره به تمایل ژاپن برای حل و فصل همه مسائل با کره شمالی، از جمله آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ و ربوده شدن غیرنظامیان ژاپنی در گذشته، به مجمع عمومی سازمان ملل که در حال برگزاری است در شهر نیویورک گفت: من مایلم در هر زمانی با کیم جونگ اون  بدون هیچ قید و شرطی ملاقات کنم.

کیشیدا گفت ژاپن خواهان عادی سازی روابط با کره شمالی است و افزود که مایل است مذاکراتی در سطح بالا تحت نظارت مستقیم من انجام دهد تا نشست سران در زمان اولیه برگزار شود. کیشیدا که اهالی شهر هیروشیما است که با بمب‌های اتمی آمریکا با خاک یکسان شد، گفت که خلع سلاح هسته‌ای ماموریت مادام العمر او بود.

وی با فراخواندن کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای به افزایش تعامل خود در زمینه خلع سلاح هسته ای، اعلام کرد که ژاپن ۳ میلیارد ین (۲۰ میلیون دلار) برای کمک به دستیابی به جهانی بدون سلاح هسته ای کمک خواهد کرد. کیشیدا تاکید کرد که تعامل و گفتگو با کشور‌های هسته‌ای در زمینه خلع سلاح کلیدی است و گفت: «تهدیدات هسته‌ای باید پایان یابد».

وی گفت که این پول صرف تحقیقات و سیاست گذاری در زمینه خلع سلاح می‌شود. کیشیدا در ادامه افزود: جهان در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارد و  نقض قوانین بین المللی و تغییر وضع موجود با زور در هر کجای جهان غیرقابل قبول است.

وی گفت: «تجاوز به اوکراین هنوز متوقف نشده است» و از روسیه خواست به تمامیت ارضی خود احترام بگذارد که «اصل اساسی برای حقوق بین‌الملل» است. کیشیدا گفت که میل ناامیدانه‌ای برای صلح وجود دارد و ما باید برای جهانی پر از صلح و همکاری تلاش کنیم، نه تفرقه.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۰ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
بوی آمدن پوتین به کره ی شمالی را پیش پیش احساس کرده
آخرین اخبار