فرماندار تایباد گفت: راه اندازی موج اف ام رادیو های برون مرزی در دوغارون می تواند به گسترش دوستی میان ایران و افغانستان کمک کند.

فرماندار تایباد گفت: پخش رادیو دری از طریق موج اف ام در مناطق مرزی ایران و افغانستان بستر مناسبی برای تقویت روابط دو کشور است و ثمرات فرهنگی خوبی برای مرز نشینان دو کشور دارد.

 مهدی دونده، فرماندار تایباد گفت: راه اندازی موج اف ام رادیو های برون مرزی در دوغارون که می تواند تا شعاع ۵۰ کیلو متری را پوشش دهد، فرصت و بستر مناسبی برای تقویت حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی است و می تواند به گسترش دوستی میان ایران و افغانستان کمک کند.

وی افزود: با توجه به این که دوغارون تنها گذر شرق ایران برای عبور مسافران و بازرگانان به افغانستان و آسیای میانه است، رادیو دری می تواند بستر مناسبی را برای انتشار اطلاعات از شرایط منطقه مرزی فراهم کند که این می تواند سهولت های خوبی را به تجار و بازرگانان ایرانی و افغانستانی فراهم کند و هم ثمرات فرهنگی خوبی برای مرز نشینان دو کشور دارد.

 فرماندار تایباد گفت: ما تلاش می کنیم که روابط فرهنگی خود را همچون حوزه اقتصادی با افغانستان به ویژه ولایت هرات گسترش دهیم و پخش صدای رادیو دری از طریق موج اف ام در مناطق مرزی خبر خوبی بود، چون که روزانه در حدود ۳ هزار مسافر از طریق مرز دوغارون تردد می کنند.

دونده گفت: در مناطق مرزی ایران و افغانستان ظرفیت ها و چالش های وجود دارد که رادیو دری می تواند پناهگاهی باشد برای افرادی که در نوار مرز ساکن هستند و این رادیو می تواند بر گسترش و تعامل میان مرزنشینان بسیار کمک کند و چالش های موجود را نیز به فرصت تبدیل کند و امیدواریم که رادیو دری بتواند به بهبود روابط میان ایران و افغانستان که در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی قرار دارد کمک بیشتر و صدای این رادیو اثر گذارتر باشد.

لازم به یادآوری است که همزمان با چهل و سومین سال تأسیس رادیو دری و با پیگیری های صورت گرفته در معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران  و اداره کل پخش و بهره برداری صدا این سازمان، فرستنده موج کوتاه FM در مرز دوغارون راه‌اندازی شد.

این فرستنده وظیفه پخش رادیو های برون مرزی مستقر در ولایت خراسان رضوی از جمله رادیو دری را تا شعاع حدود ۵۰ کیلومتری در مرزهای مشترک ایران و افغانستان بر عهده دارد.

فرکانس دریافت این موج 99/5 مگاهرتز است و این فرستنده محدوده اسلام قلعه را هم تحت پوشش قرار می دهد.

علاوه بر مردم داخل افغانستان که صدای رادیو دری را از طریق موج اف ام و متوسط می شنوند مرز نشینان ایرانی هم مرز با افغانستان نیز بعد از این می توانند صدای این رادیو را از طریق موج اف ام شنونده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار