تظاهرکنندگان ضددولتی در ارمنستان، امروز (جمعه) برای سومین روز متوالی در اعتراض به مدیریت دولت در حل بحران قره‌باغ به خیابان‌های ایروان آمدند.

صبح امروز (جمعه) گروه‌هایی از معترضان ارمنستانی خیابان‌ها را در سراسر پایتخت این کشور مسدود کرده و گفتند که قصد دارند مانع برگزاری جلسه نخست وزیر با کابینه شوند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تسلیم شدن جدایی طلبان ارمنی به نیرو‌های جمهوری آذربایجان جرقه تظاهرات ضددولتی در ایروان را برانگیخت و احزاب مخالف، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان را به امتیاز دادن بیش از حد به باکو متهم کرده و خواستار استعفای او شدند. رهبران حزب اپوزیسیون همچنین از طرح‌هایی برای آغاز استیضاح پاشینیان در پارلمان خبر داده‌اند.

در اعتراضات دو روز گذشته که با پرتاب بطری و سنگ و همچنین تلاش برای نفوذ به ساختمان‌های دولتی همراه بود، ده‌ها نفر از معترضان بازداشت شدند.

پلیس ضدشورش ارمنستان از نارنجک‌های شوکر استفاده کرده و هشدار داد که در صورت ادامه درگیری‌ها از «اقدامات ویژه» استفاده خواهد کرد.

پاشینیان شب گذشته گفت که دولت او «قاطعانه اما در راستای قانون» علیه آشوبگران عمل خواهد کرد. وی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «درخواست من، درخواست دولت است: خونسرد باشید و از مرز‌های قانون در این زمان احساسی و دشوار عبور نکنید». 

گفتنی است، جمهوری آذربایجان روز سه شنبه عملیاتی را برای بازپس‌گیری برخی مناطق قره‌باغ کوهستانی آغاز کرد. این مناطق در سطح بین‌الملل جزء خاک جمهوری آذربایجان شناخته می‌شود، اما اکثریت ساکنین آن ارمنی هستند. با این وجود، پس از اقدام باکو ارمنستان مداخله نظامی نکرد و روز بعد مقامات جدایی‌طلب ارمنی با توقف خصومت‌ها، خلع سلاح و انحلال ارتش خود موافقت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
ارمنی آروم بگیر اگه کشورتو دوست داری ،مواظب امریکا ییها باشید که برایتان توطئه می کنند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۴۹ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
پاشینیان و دولت ارمنستان بزرگترین خیانت را به ارامنه کردن
آخرین اخبار