فارس میزبان نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از میزبانی این استان در نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر در پاییز امسال خبر داد.

سیدمهدی خادمی در دیدار با رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو و دبیر کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر، اظهار داشت: با توجه به سابقه تجارت بین استان فارس و کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله قطر، این استان آمادگی کامل دارد میزبانی شایسته‌ای را از نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر در پاییز سال جاری انجام دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: استانداران و شهر‌های دیگری نیز به دنبال این میزبانی بودند که با توجه به قرابت جغرافیایی، فرهنگی و اقامت قابل توجه تعداد کثیری از اهالی استان فارس در کشور قطر و مضافا پیشینه تبادلات تجاری دو کشور استان فارس انتخاب شد.

خادمی بیان کرد: جانشینی استاندار فارس و میزبانی نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر در شیراز فرصت بسیار مناسبی برای توسعه اقتصادی و تجاری استان فارس است که از بین ۳۱ استان تنها برای فارس فراهم شده است و انتظار می‌رود مسئولان و فعالان اقتصادی استان با برنامه‌ریزی مناسب بیشترین بهره‌برداری را در راستای توسعه اقتصادی استان فارس از این فرصت احصا کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: روابط سیاسی و دیدگاه‌های نزدیک دو کشور ایران و قطر، بستر بسیار مناسبی برای از سر گیری فصل جدیدی از همکاری‌های دو جانبه منطقه‌ای و بین‌المللی به خصوص در حوزه اقتصادی را برای طرفین فراهم می‌سازد.

او بیان کرد: کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر از سال ۱۳۷۴ آغاز به کار کرده و در طول این مدت با فراز و نشیب‌های متعدد، دستآورد‌های مختلفی را در زمینه‌های اقتصادی و تجاری برای دو کشور به همراه داشته است و انتظار می‌رود در دور جدید مناسبات مطلوب سیاسی دو کشور، این کمیسیون زمینه رشد و توسعه اقتصادی در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی‌های پاک، تجارت و بازرگانی و ... را برای دو کشور همسایه و دوست فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار