خیرالله خادمی، در حاشیه بازدید از آزادراه شیراز – اصفهان گفت: پیش بینی ما این است که، آزادراه شیراز – اصفهان نسبت به محور فعلی شیراز – اصفهان کاهش شدید تصادفات جادهای را خواهد داشت و رانندگان میتوانند با ایمنی کامل در این مسیر تردد کنند.
او ادامه داد: هم اینک تمام مبلمان جادهای نصب شده در طول مسیر و خط کشیهای آن انجام شده و استان فارس و به ویژه شهر شیراز برای مهمترین اتفاق حمل و نقلی خود یعنی بهره برداری از طولانیترین آزادراه کشور آماده میشود.
خادمی، ارزش ریالی پروژه آزادراه شیراز – اصفهان را افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این محور با توجه به اینکه ادامه شبکه آزادراهی از میانه کشور است یک مسیر میان بر بین استان فارس و استان اصفهان محسوب میشود که نسبت به محور فعلی بین این دو استان حدود ۱۳۵ کیلومتر کوتاهتر شده و زمان سفر بین مراکز این دو استان را نیز ۲ ساعت کاهش میدهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین برآورد ما این است که این کاهش طول مسیر و زمان سفر، سالانه مصرف افزون بر ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین که معادل حداقل یک روز مصرف بنزین کل کشور را کاهش میدهد.
خادمی افزود: این آزادراه علاوه بر سرویس دهی به استانهای فارس و اصفهان، ۲ شهر تاریخی و گردشگری کشور یعنی شیراز و اصفهان را نیز به هم متصل خواهد کرد و برای کل منطقه جنوب یعنی استانهای هرمزگان و بوشهر نیز میتواند فواید بسیاری داشته باشد.
او ادامه داد: با بهره برداری از آزادراه شیراز – اصفهان یک تحول حمل و نقلی در جنوب کشور شاهد خواهیم بود.
خادمی اظهار کرد: این آزادراه در ادامه به استان بوشهر متصل خواهد شد تا به این ترتیب شبکه آزادراهی که از تهران به اصفهان و شیراز میرسد در ادامه به استان بوشهر و دریا متصل شود.
این مقام مسئول گفت: پیرو بازدید اخیر وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه و دستوراتی که در این زمینه دادهاند، هماهنگی در سطح کشور برای استقرار دستگاههای خدمات رسان انجام شده و امروز نیز جلسه انتهایی هماهنگی بهره برداری از این پروژه را با حضور تمام دستگاههایی که باید خدمات ارائه دهند خواهیم داشت و محل استقرار موقت هر یک از دستگاهها در این مسیر نیز مشخص خواهد شد.