مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال هشت هزار تن گردو در استان تولید و برداشت شود که نسبت به سال قبل حداقل با ۲۵ درصد افزایش مواجه است.

ابراهیم شیرانی امروز شنبه در حاشیه بازدید از باغ‌های گردو چهارمحال و بختیاری، یکی از چالش‌های اصلی باغ‌های کشور را عملکرد پایین ذکر کرد و گفت: در راستای بهبود عملکرد و ارتقای بهره وری باغ‌های استان طی ۲ سال اخیر سرشاخه کاری باغ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تولید نهال گردو به روش‌های غیرجنسی در چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر آغاز شده است و هم‌اکنون هشت نهالستان و مرکز تولید و تکثیر تولید نهال در استان فعالیت دارد.

شیرانی تصریح کرد: هم‌اکنون سالانه ۴۰ هزار نهال پیوندی و کشت بافت در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود و تا سه سال آینده به ۱۰۰ هزار اصله افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: طرح سازگاری ارقام و ژنوتیپ‌های برتر گردو از یک‌سال قبل در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع‌طبیعی چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برداشت گردو در استان از اواخر شهریورماه تا اواخر مهرماه اظهار کرد: هفت هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیرکشت ارقام بومی، محلی و خارجی باغ‌های گردو استان است که ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار آن بارور است.

این کارشناس کشاورزی همچنین گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال هشت هزار تن گردو در چهارمحال و بختیاری تولید و برداشت شود که نسبت به سال گذشته حداقل با ۲۵ درصد افزایش مواجه است.

شیرانی با بیان اینکه بیشترین سطح کشت گردو در شهرستان‌های سامان، بروجن و فارسان است، تاکید کرد: ۹۰ درصد باغ‌های گردو در چهارمحال و بختیاری بذری است و کیفیت، طعم و مزه تولیدات چهارمحال و بختیاری بازارپسندی مطلوبی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار