رئیس جمهور اوکراین که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ به کانادا سفر کرده، با نخست وزیر این کشور دیدار کرد. 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که به کانادا سفر کرده، امروز (شنبه) با جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور دیدار و در ساختمان پارلمان سخنرانی کرد.

به گزارش رویترز، زلنسکی در اولین سفر خود به کانادا از زمان آغاز جنگ از مقامات این کشور به خاطر اعمال تحریم‌ها علیه روسیه و همچنین ارسال تسلیحات به کی‌یف تشکر کرد. 

از سوی دیگر، جاستین ترودو اعلام کرد که کمک نظامی به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار را در طول سه سال به اوکراین ارائه خواهد کرد. به گفته ترودو، اتاوا همچنین مربیانی را برای کمک به خلبانان اوکراینی جت‌های جنگنده F-۱۶ غربی می‌فرستد.

گفتنی است، از ابتدای سال ۲۰۲۲، کانادا بیش از ۵.۹ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که شامل بیش از ۱.۸ میلیارد دلار کمک نظامی می‌شود.

زلنسکی پیش از کانادا به آمریکا رفته بود. وی روز پنجشنبه در میانه شک و تردید‌ها در خصوص تمایل یا عدم تمایل آمریکا برای حمایت‌های بیشتر از اوکراین از قانون‌گذاران آمریکایی درخواست کمک کرد. شایان ذکر است برخی نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکایی در ماه‌های اخیر مخالفت خود را با ارسال کمک به اوکراین شدیدتر کرده‌اند. با این حال، رئیس جمهور اوکراین در پایان سفر خود به آمریکا اعلام کرد که دو طرف برای آغاز تولید مشترک تسلیحات توافق کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار