فرمانده نیروی دریایی سپاه از طراحی و ساخت پهپاد آب نشین و هیبریدی خبر داد و گفت: این پهپاد‌های نسل جدید به این نیرو ملحق خواهد شد.

دریادار پاسدار سردار علیرضا تنگسیری با اشاره به ساخت انواع پهپاد‌های رزمی، شناسایی در این نیرو گفت: این پهپاد‌ها قادر به حمل موشک و بمب هستند و در الحاق جدید که در ماه‌های آینده انجام خواهد شد پهپاد‌هایی با قابلیت آب نشینی و پهپاد‌های هیبریدی به این نیرو ملحق خواهد شد. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: پهپاد‌های هیبریدی از دستاورد‌های جدیدی هستند و که این دسته پهپاد‌ها با یک موتور به پرواز در می‌آیند و موتور دیگر محرک است و پهپاد را به حرکت در می‌اورد و این دسته از پهپاد‌ها قابلیت پرواز و گشت زنی تا ۱۵ ساعت را دارند. 

او  در خصوص الحاق فروند‌های جدید ناو شهید سلیمانی گفت: سه شناور در کلاس شهید سلیمانی با نام‌های مختلف الحاق می‌شوند که فروند دوم به نام شهید حسن باقری، شناور سوم شهید صیاد شیرازی و شناور چهارم به نام شهید رئیس علی دلواری است که امسال این نیرو ملحق خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص ویژگی‌های ناو کلاس شهید سلیمانی گفت: این شناور نخستین شناور با قابلیت پرتاب موشک‌های عمود پرواز است و در این شناور ۱۲ موشک نواب و ۴ فروند موشک صیاد با برد ۱۵۰ کیلومتر با خود حمل می‌کند و برای پوشش سطحی موشک‌هایی از ۹۰ تا ۷۵۰ کیلومتر را با خود حمل می‌کند.

او قابلیت دریانوردی این شناور را ۵ هزار مایل عنوان کرد و گفت: برای ساخت این شناور کاتاماران شهید سلیمانی ۱۸۰ نقشه طراحی شده است و طول آن ۶۸ متر طول، ۱۸ متر عرض و ارتفاع ۱۲ متر است و این شناور با ۴ موتور در طرفین در صورت برخورد با موشک می‌تواند با موتور‌های دیگر به حرکت خود ادامه دهد که ویژگی مهم و منحصر به فرد این شناور است.

او  افزود: کلاس دیگر شناور ابو مهدی المهندس است که با ابعاد کوچک‌تر طراحی شده است و در کنار سایر شناور‌ها به این نیرو ملحق خواهد شد. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه  در خصوص توانمندی‌های موشکی نیروی دریایی سپاه گفت: در حوزه موشکی از ۱۲ کیلومتر تا ۲ هزار کیلومتر موشک در نیروی دریایی سپاه طراحی شده که در کنار موشک‌های متنوع وزارت دفاع که از برد ۹۰ کیلومتر تا هزار کیلومتر بازوان مطمئن و قدرتمند نیروی دریایی سپاه هستند. 

سردار تنگسیری در مورد موشک‌های پدافندی این نیرو هم گفت: موشک‌های پدافندی این نیرو با موشک های۷ و ۱۸ کیلومتر در نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته شده اند و با موشک‌های نواب، مجید و صیاد وزارت دفاع پوشش هوایی شناور‌ها را انجام می‌دهند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین از الحاق تجهیزات مختلف در زمینه‌های شناوری، موشکی و پهپاد این نیرو خبر داد و گفت: این تجهیزات توان رزمی و شناسایی این نیرو را افزایش خواهد داد و تجهیزات جدید به همت نیرو‌های جوان و نخبه کشور در دوره تحریم طراحی و ساخته شده است.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
پشتیبانی ملت از دولت ونظام از100بمب اتم هم بهتره..
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطنم جمهوری اسلامی ایران
۰۷:۲۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
با سلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز فرمانده کل قوا درود خدا بر همه دلاورمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ما شهروندان جمهوری اسلامی ایران دعاگوی تک تک شما بزرگواران هستیم زنده و جاویدان باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافقین کفار ومرگ بر مسعود رجوی و مریم رجویی و مرگ بر پهلوی های گرگ صفت رضا پهلوی و فرح پهلوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
کاش به سپاه اجازه میدادند تا وارد صنعت خودرو سازی کشور شود و مردم را از شر سایپا و ایران خودرو نجات میداد.بعلاوه اینکه اقتصاد ملی هم ازدست خودرو هایی پر مصرف با استهلاک پر خرج خانواده هارا آسوده می شدند
Iran (Islamic Republic of)
سلاماما
۲۲:۰۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
باید قدرت اول سایبری جهان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۳:۴۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
ای کاش از پهبادها برای مرزبانی استفاده بشه تا شهدای مرزبانی کمتر بشه

والا پهبادها تو سوله و پوز الکی دادن چه فایده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
شما فقط پهپاد و موشک بسازید !
Canada
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
آره خیلی مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
دمتون گرم.هر روز قوی تر ،،پیشرفت ،امنیت و آسایش، ،،به گفته دین ما باید آماده باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
پیشرفت و امنیت فقط با ساخت موشک و پهپاد و سلاح نیست. با سیاست اقتصادی و بین المللی صحیح و روابط حسنه با کشورهای مختلف و بخصوص کشورهای پیشرفته به دست میاد نه با شاخ و شونه کشیدن و دشمن تراشی.
Iran (Islamic Republic of)
سامان محمدی
۱۵:۱۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
بعضی ها از این حرف که پیشرفت و امنیت فقط موشک و پهپاد نیست، منظورشان مشخص نیست. شاید منظورشون این هست که چون اقتصاد و روابط بین الملل درست نیست، امنیت هم نباید داشته باشیم!!
یا میگن با شاخه شونه کشیدن، روابط درست نمیشه!
آخه آدم با فهم کار نیروی نظامی شاخه شونه کشیدن و چنگ و دندان نشون دادن به دشمن هست تا دشمن به کشور طمع نکنه، تا در سایه امنیت، اقتصاد و سیاست و روابط بین الملل درست بشه.
خدا رو شکر این دولت جهادی کار کرده و تو سیاست خارجه و روابط بین الملل درست ظاهر شده.
تا یاد نگیریم هر چیزی رو از کی بخواهیم، روزگارمان درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی ولی نژاد
۲۳:۳۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
کسی که تجهیزات نظامی خودش رو بروز می کنه دشمن تراشیه ؟
چی می گی شما پس عربستان و امارات چی که این همه خرج ارتششون می کنن
احسنت به سرداران ما که وظایفشون حفظ امنیت من و شماست رو به خوبی انجام می دن
برا مشکلات اقتصادی برید یقه باعثشو بگیرید نه اینها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
دمتون گرم.هر روز قوی تر ،،پیشرفت ،امنیت و آسایش، ،،به گفته دین ما باید آماده باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
آفرین بر همت و توکل و پایداریتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
?????
Germany
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
هرچه پیشرفت کنیم باز هم کمه چون دنیا در حال پیشرفته
آخرین اخبار