استاندار کردستان:

سال۱۴۰۲ موسم شکوفایی پروژه‌های عمرانی در کردستان است

زارعی کوشا با بیان اینکه در حوزه عمران شهری استان نتایج خوبی محقق شده است،گفت: سال ۱۴۰۲ سال شکوفایی پروژه‌های عمرانی در کردستان است.

استاندار کردستان عصر امروز شنبه در بازدید از پروژه‌های عمران شهری شهرداری اظهار کرد: اقدامات صورت‌گرفته در پروژه پارک ۲۰ هکتاری روجیار و بوستان پیرچنار در مقیاس ۳۶ هکتار، اقدامی جهادی و همچنین اولویت استان در راستای نیاز‌های رفاهی شهر سنندج و جزو کار‌های کم سابقه و فوق‌العاده در حوزه عمران شهری است.

اسماعیل زارعی کوشا با اظهار خرسندی از اینکه در استان کردستان، در حوزه عمران شهری نتایج خوبی محقق شده است،گفت: سال ۱۴۰۲ سال شکوفایی پروژه‌های عمرانی در کردستان است.

وی با اشاره به موفقیت‌های شایان در حوزه کلان پروژه‌ها در استان اضافه کرد: در مجموعه مدیریت شهری استان، مرکز سنندج خوشبختانه فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است که رضایتمندی خوبی از سوی شهروندان در همه نقاط، هسته مرکزی و حاشیه شهر ایجاد شده است.

زارعی کوشا احداث دو پروژه مذکور در سنندج را مهم عنوان‌کرد و گفت: بوستان ۲۰ هکتاری روجیار در آبیدر سنندج ترکیبی از فعالیت‌ها در حوزه فضای سبز، ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی تفریحی و ورزشی با طراحی و اجرای ویژه‌ای در کمترین زمان، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بوستان ۳۶ هکتاری پیرچنار هم با اهداف و فواید مختلفی برای مردم و گردشگران از لحاظ امکانات تفریحی و رفاهی در حال احداث و تکمیل است.

استاندار کردستان، صنعت گردشگری را یکی از مهمترین محور‌های توسعه استان نام برد و ادامه داد: مجموعه کار‌های انجام شده با اهداف کاربردی و برنامه‌ریزی‌های لازم، همچون پروژه‌های سرمایه‌گذاری صلوات آباد و میزبانی از زائران اربعین در راستای جذب گردشگر و معرفی پتانسیل استان طراحی و اجرا شده است.

وی اذعان کرد: هماهنگی مطلوبی بین دستگاه‌های عمرانی و اجرایی با نگرش مبتنی بر علم و متضمن تعهد ویژه نسبت به نیاز‌های مردم و نسل آینده و همچنین رعایت مقررات قانونی شکل گرفته که مایه‌ی توفیق بیشتر است. 

استاندار کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی استان با چنین زیرساخت‌هایی حاصل می‌شود، اظهار داشت: امید است پروژه‌های مذکور در کمترین زمان ممکن به اتمام برسند و تقدیم اهالی محترم شهرستان و استان و نیز گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

زارعی کوشا یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی را سرانه فضای سبز شهری بیان کرد و گفت: در مجموع با احداث دو پروژه مذکور، بالغ بر یک و نیم متر مربع به ازای به سرانه فضای سبز این شهر اضافه می‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مذکور را کم نظیر برشمرد و گفت: سرعت اجرای این پروژه‌ها مصداق کار جهادی است.

لازم به ذکر است؛ پروژه احداث پارک روجیار در ۲۰ هکتار شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل کاری و مبلمان شهری است.
این پروژه در سه فاز در مجموع ۱۰۰ هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به گویزه کوره وصل می‌شود.

احداث فضا‌های ورزشی متنوع، فضای فرهنگ و هنری، سن تئاتر و فضای بازی در این پروژه تاثیرات مثبتی در ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان خواهد داشت.

 در احداث پارک روجیار توجه ویژه به جامعه معلولین و ایجاد فضای ورزشی برای این عزیزان شده و همچنین پارک پیرچنار در ابتدای محدوده مشترک ناحیه منفصل شهری و حسن‌آباد اجرا می‌شود و از طرف ویلا شهر و ۲.۱۹ بهاران و کمربندی آبیدر ورودی و خروجی دارد.

پارک پیرچنار ۳۶۰ درجه کامل دید داخل شهر را پوشش می‌دهد، این پارک دارای منظرگاه، پارکینگ و سایت عکاسی است و منظر آن در شب از شاخص‌های ویژه این پروژه رفاهی، تفریحی و سرمایه‌گذاری است.

جاده سلامت، پیاده‌روی به طول ۶ کیلومتر، سکوی خانواده، محل تجمع گروه‌های اجتماعی، محل ورزش همگانی، فضای سبز، درختکاری بدنه، مبلمان و نورپردازی از دیگر آیتم‌های دیده شده در این پارک ۳۶ هکتاری در سنندج است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.