ارتقای شاخص‌های کیفی آب شرب در کلانشهر اهواز

مدیر صنعت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیش از سه هزار آزمون میکروبیولوژی از آب اهواز انجام شده است.

افشین حاتمی گفت: یکی از رسالت‌های مهم شرکت‌های آب و فاضلاب تولید و توزیع آب شرب با رعایت استاندارد‌های کیفی است که در این راستا، کارشناسان این مرکز با نظارت برکیفیت آب و فاضلاب بصورت شبانه روزی در تلاش هستند که این امر به صورت کاملا مکانیزه و علمی محقق شود.

او می‌گوید: بصورت دقیق در ۶ ماه نخست سال جاری سه هزارو ۵۱ آزمایش میکروبیولوژی انجام شده که آزمون شاخص کلیفرم‌های گرماپای در یک هزارو ۴۸۵ نمونه و آزمون شاخص باکتری‌های هتروتروف (HPC) در یک هزارو ۵۶۶ نمونه توسط کارشناسان آزمایشگاه میکروبیولوژی آزمایشگاه مرکزی آب اهواز انجام شده است.

حاتمی ادامه داد: آب شرب تولید شده در تصفیه خانه‌های آب رسانی، روزانه بصورت مشترک توسط کارشناسان آبفا و مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز پایش می‌شود که این پایش از توزیع آب شرب بدون شاخص‌های کیفی استاندارد به شهروندان جلوگیری شود.

مدیر عامل اب و فاضلاب اهواز گفت: کارکنان صنعت آبفا کلانشهر اهواز و شهر‌های تابعه تلاش می‌کنند تا آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار شهروندان قرار دهند.

به گفته او این تعداد نمونه برداری انجام شده مهر تاییدی بر بخشی از تلاش‌های انجام شده در آبفا اهواز است.

برچسب ها: کیفیت آب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.