مربی تیم ملی دوومیدانی ناشنوایان درباره وضعیت این تیم برای مسابقات پیش رو توضیحاتی را مطرح کرد.

امید عباس نیک مربی تیم ملی پارادوومیدانی و دبیر انجمن  ناشنوایان درباره شرایط دوومیدانی کاران اظهار کرد: با توجه به برگزاری مسابقات دوومیدانی ناشنوایان آسیا در آذرماه سال جاری به زودی لیست افراد منتخب تیم ملی در تمام مواد به فدراسیون ارائه می‌شود که نفرات برتر مسابقات انتخابی که در رقابت‌های قهرمانی کشور در تبریز برگزار شد به تیم ملی راه خواهند یافت. در شرایط کنونی کشور همه باید در جهت گام برداشتن پیرامون فرمایشات رهبر انقلاب که می‌فرمایند: هنگامی که ورزشکاری در میادین جهانی موفق و پیروز می‌شود این امر نشان دهنده سطحی قوی اراده‌ی آن ملت است گام برداریم.

او افزود: صلاحدید فدراسیون و کمیته فنی بر این است که تیمی قدرتمند در این دوره از مسابقات که در کیش برگزار می‌شود اعزام کنند. ما در مسابقات المپیک تابستانی که خودم به عنوان مربی تیم ملی دوومیدانی حاضر بودم توانستیم در کشور روسیه که با حضور ۵ نفر از ورزشکاران دوومیدانی به آن اعزام شدیم نتایج خوبی بگیریم. این مسابقات سطح بالایی داشت و کشور‌هایی مانند آمریکا، فرانسه، کره و روسیه حضور بسیار پررنگی در تمامی رشته‌ها به خصوص دوومیدانی داشتند.  

نیک با اشاره به حمایت‌های فدراسیون ناشنوایان و کمیته ملی پارالمپیک از ناشنوایان گفت: تعامل با فدراسیون دوومیدانی و سایر ارگان‌ها نیز قطعا می‌تواند قدمی مثبت و رو به جلو برای ورزشکارانی که با کمترین بضاعت مالی همیشه توانسته اند در میادین بین المللی پرچم کشور را به اهتزاز در آورند محسوب شود. البته گفتن این نکته خالی از لطف نیست که هر یک نفر ورزشکار دوومیدانی می‌تواند در رنکینگ مدال‌ها تا ۳ مدال بگیرد. اما در رشته‌های تیمی با هزینه‌های زیاد صرفا ممکن است به یک مدال دست یابیم. به نظرم می‌رسد فدراسیون ناشنوایان با اهمیت دادن به رشته‌های دوومیدانی سرفصل جدیدی را برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی پیش رو رقم زده است. این در حالی است که مهران تیشه گران از مدیران اسبق فدراسیون دوومیدانی هم بوده و جایگاه ویژه‌ای برای دوومیدانی ناشنوایان در صحنه‌های بین المللی متصور است.  

او درباره نگاه وزارت ورزش و جوانان به رشنه دوومیدانی ناشنوایان گفت: نگاه ویژه کیومرث هاشمی به فدراسیون ناشنوایان را از نزدیک ملاحظه کردم زیر در خلال مسابقات روسیه او با توجه به جایگزینی سجادی بلافاصله با کاروان اعزامی ایران تماس گرفت تا از کم و کیف مسابقات جویا شود که خود این امر باعث تقویت روحیه و دلگرمی ورزشکاران و کادر فنی شد تا با انگیزه  بهتری  ورزشکاران به کار خود ادامه بدهند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار