رییس شورای اسلامی شهر بوشهر :

متولی نظارت بر نرخ سرویس مدارس آموزش و پرورش است/اختصاص ۲ مدرسه در بوشهر ویژه اتباع ضروری است

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر خواستار اختصاص ۲ مدرسه در مناطق جنوبی و شمالی شهر بوشهر برای اتباع بیگانه شد.

وحید نیک روش روز یکشنبه در نشست اعضای شورا با مدیران آموزش و پرورش در صحن شورا گفت: در حال حاضر شهر بوشهر با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه بوده و این شهر بیشترین آمار مدارس تخریبی را دارد، بنابراین همکاری نهاد‌های بین المللی برای آموزش امور اتباع در بوشهر با توجه به کمبود فضای آموزشی در این شهر لازم و ضروری است.

وی با بیان این که برخی مراکز آموزشی تا ۸۰ درصد از ظرفیت خود را در اختیار امور اتباع قرار می‌دهند، از استانداری بوشهر و اداره کل امور اتباع خواستار پیگیری و ایجاد مدارس خاص برای دانش آموزان اتباع شد.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر درمورد نرخ سرویس مدارس نیز گفت: با توجه به این که تصویب نرخ حمل و نقل درون شهری برعهده شورای شهر است بنابراین نرخ سرویس مدارس هر ساله به تصویب شورا می‌رسد.

نیک روش با بیان این که نرخ سرویس مدارس هر ساله در کارگروه ماده ۱۸ به تصویب می‌رسد و جهت تصویب نهایی به شورا ارسال می‌شود، ابراز کرد: با توجه به اینکه در کارگروه نمایندگان شهرداری، آموزش و پرورش و انجمن اولیا مربیان نیز حضور دارند بنابراین شورا نرخ پیشنهادی مورد موافقت آن‌ها را به تصویب می‌رساند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری بر اساس وظیفه ذاتی خود مجوز شرکت‌های حمل و نقل را صادر می‌کند بنابراین بر اساس آیین نامه اجرایی، سرویس مدارس به تصویب رسیده و آموزش و پرورش متولی نظارت بر نرخ سرویس مدارس است.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر از آموزش و پرورش خواست بر نظارت نرخ سرویس مدارس اهتمام جدی داشته باشد.

وی با بیان این که شهر بوشهر بیشترین آمار مدارس تخریبی در استان را دارد و ۶۰ درصد مدارس تخریبی هستند خواستار پیگیری برای استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز، اعتبارات دولتی با تدوین یک برنامه سه تا پنج ساله جهت نوسازی مدارس این شهر شد.

نیک روش در پایان از آمادگی پارک ترافیک شهرداری جهت استفاده دانش آموزان از آن و تعامل در زمینه‌های فرهنگی، تبلیغاتی و آموزشی با آموزش پرورش شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.