مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت جشنواره‌های انار، سوسن چلچراغ و بهار نارنج این استان در فهرست رویداد‌های گردشگری ایران خبر داد.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: جشنواره‌های سوسن چلچراغ و انار از شهرستان رودبار و جشن بهار نارنج از شهرستان لنگرود در فهرست رویداد‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

او افزود: جشنواره سوسن چلچراغ که هر ساله در بازه زمانی یکم خرداد ماه تا سی و یکم تیر ماه برگزار می‌شود با شماره ۲۰۲۲۴۹۸ در این فهرست به ثبت رسیده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، جشنواره انار نیز که هر ساله در بازه زمانی ۱۵ مهر تا آخر این ماه برگزار می‌شود با شماره ۲۰۲۲۴۹۹ در فهرست رویداد‌های گردشگری ایران قرار گرفت.

جهانی تصریح کرد: همچنین جشن بهار نارنج شهرستان لنگرود هم که هر ساله در بازه زمانی یکم تا ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود با شماره ۲۰۲۲۴۴۶ در این فهرست ثبت شد.

او تداوم ثبت این رویداد‌ها در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور را منوط به استمرار تطبیق شرایط رویداد با مفاد مندرج در دستورالعمل ثبت رویداد‌ها در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور دانست.

ثبت ۳ جشنواره گیلان در فهرست رویداد‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان همچنین گفت: تاکنون ۲۰۰ جشنواره فرهنگی، کشاورزی، آداب و رسوم در کمیته فرهنگی این اداره کل به ثبت رسیده که در فصول مختلف سال در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

ثبت ۳ جشنواره گیلان در فهرست رویداد‌های گردشگری

جهانی افزود: جشنواره آلوچه، توت فرنگی، جشنواره چای املش، گلاب‌گیری در شفت و مراسم نکوداشت آیین کچ‌چینی (برداشت پیله‌ تر ابریشم) تنها چند نمونه از این جشنواره‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.