مدیرکل گمرک پرویزخان در شهرستان قصرشیرین با یادآوری روند رو به رشد ترانزیت کالا در این پایانه مرزی گفت : طی نیمه نخست امسال تشریفات گمرکی ۱۴۴ هزار دستگاه کامیون حامل کالا‌های صادراتی و تانکر‌های سوخت رسان در این گذرگاه رسمی انجام شد.

قاسم مطلبی مدیرکل گمرک پرویزخان در شهرستان قصرشیرین گفت : پارسال در مجموع بیش از ۱۸۵ هزار دستگاه کامیون در گمرک پرویزخان ترانزیت، یا تخلیه و بارگیری کالا و سوخت داشتند، ولی این رقم فقط طی نیمه نخست امسال حدود ۱۴۴ هزار مورد بود که مقایسه زمانی آن از رونق گرفتن جابجایی کالا در این خطه کرمانشاه حکایت دارد.

وی تاکید کرد: با روند موجود امسال شاهد افزایش چشمگیر کمی و کیفی صادرات و ترانزیت کالا از مرز پرویزخان خواهیم بود.

وی با یادآوری روند رو به رشد صادرات و ترانزیت در گمرک پرویزخان که با اقلیم کردستان عراق تبادل دارد، اظهار کرد: فقط در روز سی ام شهریور ماه گذشته ۲ هزار و ۷۹ مورد تخلیه و بارگیری کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و تانکر‌های ترانزیت در مرز پرویزخان انجام شد.

وی بیان کرد: از مجموع کامیون‌هایی که تشریفات گمرکی آن‌ها طی نیمه نخست امسال انجام شد ۶۹ هزار دستگاه کامیون حامل کالا‌های صادراتی، سه هزار و ۶۵۳ دستگاه کامیون ترانزیت مقصد و مابقی مربوط به تانکر‌های سوخت رسان است.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این تعداد کامیون با انجام تشریفات گمرکی در بخش صادرات به کشور عراق و ترانزیت سوخت هم در مخازن سایت‌های مرز پرویزخان تخلیه و یا به بنادر جنوبی کشور بارگیری شد.

مطلبی افزود: هم اکنون عمده کالا‌های صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین به مناطق کردنشین عراق به ویژه شهر‌های کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک انجام می‌شود.

وی عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرک پرویزخان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف اعلام کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.