مدیر آموزش بهداشت و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کنگاور اولین مرکز اجرای طرح محله ارتقادهنده سلامت در کشور است و به زودی در سایر استان‌ها نیز شاهد اجرای آن خواهیم بود.

گراوندی مدیر آموزش بهداشت و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : نیاز به تقویت بهداشتی اولیه طبقه‌بندی بهداشتی و رعایت عدالت در سلامت از جمله اهداف طرح پزشک خانواده در روستاهاست.

گراوندی افزود: حالا پس از پس از موفقیت طرح پزشک خانواده در روستا‌ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع را با هدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی در شهرها دنبال می‌کند.

به گفته وی جامع، اثربخش و کم هزینه شعار برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع است.

گراوندی افزود: پس از موفقیت این طرح در روستا‌ها نوبت به به پوشش جمعیت شهرنشین رسیده است و حالا کنگاور شهر منتخب اجرای این طرح در استان کرمانشاه است.

مدیر آموزش بهداشت و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:مراقبین سلامت با مراجعه حضوری به درب منازل مردم را به مشارکت در اجرای طرح سلامت خانواده دعوت می‌کنند.

گراوندی افزود: در این طرح هر خانوار می‌تواند با مراجعه به پایگاه‌های سلامت تیم سلامت خود را که متشکل از پزشک ماما و مراقب سلامت است را مشخص کند.

به گفته وی هر تیم سلامت ۳۰۰۰ نفر را پوشش می‌دهد و برای هر نفر یک پرونده سلامت تشکیل خواهد شد.

ارجاع به پزشک متخصص بخش مهم طرح سلامت خانواده است.

مهم‌ترین هدف این طرح در این طرح بیماریابی دیابت، فشارخون و چربی خون و همچنین کنترل نحومصرف داروی بیماران پیش از آسیب دیدن کلیه‌ها و دیگر اعضای بدن آنهاست.

شهروندان برای اطلاع و مشارکت در طرح به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت مراجعه کنید.

تعیین مشکلات ومسائل مهم محله و پیگیری وتلاش برای حل آن‌ها از طریق ظرفیت‌های محله به ویژه افراد شاخص و معتمد محلی، تشکل‌های مردمی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، نیروی انتظامی، آموزش وپرورش، بهزیستی، کمیته امداد و... از مسئولیت‌های این شوراست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.