مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از اجرای ۳۰۰برنامه فرهنگی و عمرانی همزمان با هفته گردشگری در گیلان خبرداد.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به مناسبت روز جهانی و هفته گردشگری برنامه‌های متنوعی توسط این اداره کل تدوین و اجرایی خواهد شد. 
وی با بیان اینکه ۵ تا ۱۱ مهرهفته گردشگری نام گذاری شده است افزود: در این هفته ۳۰۰ برنامه فرهنگی و عمرانی در سطح استان اجرایی می‌شود. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: در این هفته ۵۳ پروژه گردشگری که شامل دفاترگردشگری، بومگردی و هتل و رستوان و... در سطح استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد. 
جهانی از برگزاری ۱۲ جشنواره بومی و محلی خبر داد و اضافه کرد: جشنواره بادام زمینی و برنج در آستانه اشرفیه، یخ دربهشت در خمام، و جشنواره شاه بلوط در شفت وجشنواره خیک پنیر اطاقور لنگرود وجشنواره فرهنگی خرمن در چاپارخانه خمام و ... از جمله جشنواره‌های است که در این ایام در گیلان برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه سالانه پذیرای مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور و جهان هستیم، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۵۷ میلیون گردشگر وارد گیلان شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سا گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است، همچنین در این مدت بیش از ۸ میلیون گردشگر از اماکن تاریخی و موزه‌های استان بازدید داشتند که نسبت به مدت مشابه ۲۷ درصد رشد داشته است. 
وی به برپایی ۱۷ میز خوراک و ۱۷ تور گردشگری در ۱۷ شهرستان گیلان خبر داد، گفت: برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات کشور به میزبانی شهر رشت از دیگر برنامه‌های جانبی این ایام است. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: برگزاری بیش از ۳۰ کارگاه و دوره آموزشی و گردشگری از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در سطح استان است. 


وی به اجرای طرح تخفیفات ویژه اماکن گردشگری در این هفته اشاره کردو گفت: هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها به مناسبت هفته گردشگری ۱۰ تا ۳۰ درصد برای عموم مسافران، تخفیفات ویژه‌ای برای اسکان درنظر گرفته اند.

جهانی به دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در گیلان اشاره کردو افزود: گلباران مزار شهدا، نواختن زنگ گردشگری در یکی از مدارس، دیدار با خانواده شهدا و رزمندگان، دیدار با ائمه جمعه و دیدار با استاندار، رونمایی از سایت گردشگری صومعه سرا، رونمایی از ثبت آبشار ریووتالش و رونمایی از ثبت نباتی فومن، تقدیر از فعالین گردشگری شهرستان و خادمین ستادخدمات سفر و برگزاری مسابقه طراحی سفال و سرامیک از دیگر برنامه‌های این هفته است.

برچسب ها: گردشگری ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.