مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: استان یزد در زمینه اهدای کنندگان مستمر سرآمد هست و سال گذشته ۴۵ هزار نفر خون اهدا کرده اند.

آقایی مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه شماره ۳۸۲۴۳۳۰۰ پشتیبان اهداکنندگان خون است، گفت: خط مشاوره‌ای و اطلاعات گویا به شماره ۳۸۲۴۳۳۰۰ هم برای دعوت از حضور تیم برای خونگیری و هم برای اطلاع از زمان اینکه تیم در کجا حضور می‌یابد نیز پاسخگوی همشهریان است.

او افزود: استان یزد در زمینه اهدای کنندگان مستمر سرآمد هست و سال گذشته ۴۵ هزار نفر خون اهدا کرده اند که آمار خوبی برای استان یزد است که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از اهدای خون نیز معاف شدند. 

مدیرکل انتقال خون استان یزد ادامه داد: مراجعه کنندگان زیادی به انتقال خون داریم که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد آن‌ها را از خون دهی معاف می‌شوند، ولی بازهم امسال پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد افزایش اهدا کنندگان را داشته باشیم. 

آقایی در زمینه هراس عده‌ای برای اهدای خون به علت ابتلا به بیماری گفت: افراد نگرانی از این بابت نداشته باشند چرا که در ابتدای مراجعه فرد، آزمایشات لازم برای آن‌ها بعمل آمده و اگر شرایط اهدا داشته باشند، خونگیری صورت می‌گیرد و در غیر این صورت فرد معاف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار