زنگ مهر و مقاومت در مدارس کردستان طنین انداز شد

زنگ مهر و مقاومت امروز همزمان با سراسر کشور در بیش از سه هزار مدرسه شهری و روستایی استان کردستان به صدا در آمد.

زنگ مهر و مقاومت امروز همزمان با سراسر کشور و با حضور حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در بیش از سه هزار مدرسه شهری و روستایی استان کردستان طنین انداز شد.

آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، معاون امور عمرانی استاندار، فرمانده سپاه بیت‌المقدس و جمع دیگری از مسئولان فرهنگی، اولیا و مربیان و دانش آموزان در دبستان دخترانه حیرت سجادی سنندج برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این مراسم اظهار داشت: بهترین کار دانش آموزان را تحصیل علم و ادب است که می‌تواند انسان را سرآمد جامعه نماید.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پروذهبی هجمه بسیار شدید دشمنان در دنیای مجازی را دلیلی متقن بر ضرورت مواظبت بیشتر اولیاء از فرزندان خود دانست و افزود: دانش آموزان به تنهایی نمی‌توانند در مقابل این هجمه‌ها دوام بیاورند و اولیاء باید این مساله را با حساسیت بیشتری دنبال کنند.

وی همچنین به نقش فرهنگیان نیز پرداخت و با اشاره به طلایه داری آنان در عرصه تعلیم و تربیت، تاکید کرد: باید با فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی و علمی زمینه برای افتخارآفرینی دانش آموزان مهیا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان، ورود دانش آموزان بامهارت به جامعه را در گرو آموزش مطلوب آنان خواند و عنوان کرد: صدای واحد میان مدرسه و خانواده، لازمه آموزش مطلوب دانش آموزان است.

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آئین گفت: امروز در حالی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم که در طول سه ماه گذشته ۲۳ هزار فرهنگی با جان و دل فعالیت داشته و خود را آماده میزبانی از ۳۰۰ هزار دانش آموز کردند.

هاشم ناظمی جلال با بیان اینکه ما معتقدیم ایران قوی در گرو داشتن مدرسه قوی است، گفتمان مشترک بین ارکان اصلی آموزش و پرورش را لازمه به قدرت رسیدن مدرسه عنوان کرد و گفت: سایر ابعاد جامعه نیز باید در هماهنگی با مدرسه وظایف اجتماعی خود را به بهترین نحو احسن انجام دهند تا رسیدن به اهداف آموزش و پرورش تسهیل گردد.

وی بر ضرورت مشارکت اولیاء در فرآیند آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اولیا باید ارتباط خود را با مدارس تقویت کنند تا اهداف عالیه دانش آموزان محقق گردد.

 فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز در ادامه این مراسم گفت: اگر امروز در کمال امنیت مدارس بازگشایی می‌شود، به برکت خون شهداء و ایثارگری مجاهدانی است که خود را فدای این آب و خاک کردند.

گشتاسبی با اشاره به اینکه مسئولان ما امروز باید به خون شهداء متعهد بوده و وظایف خود را به خوبی به سرانجام برسانند، افزود: دانش آموزان آینده سازان و گردانندگان چرخ‌های آینده مملکت هستند  و باید در حوزه تعلیم و تربیت به عنوان زیربنای همه فعالیت‌های اجتماعی، برنامه ریزی دقیق و اولویت بندی صحیحی صورت گیرد.

اجرای گروه سرود دانش آموزی، گروه دف نوازی و نیز قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی از برنامه های اجرا شده در آیین تمادین بازگشایی مدارس کردستان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.