معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در سال تحصیلی جدید، طرح مدارس بدون پسماند در ۱۰۰ مدرسه شیراز اجرا می‌شود.

سیدکاظم حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس در آئین افتتاحیه طرح مدارس بدون پسماند در دبستان حاج رحیم خالصی ناحیه ۴ شیراز، اظهار کرد: طرح مدارس بدون پسماند از پارسال با همکاری مدیریت پسماند شهرداری شیرازو با اجرای آزمایشی آن در ۱۲ مدرسه شیراز آغاز شد.

او با اشاره به همکاری استانداری به اجرای این طرح، گفت: بازدید برخی مدیران مدارس و مراقبان سلامت از سایت بازیافت پسماند در جهت این طرح انجام گرفته است.

حسینی بیان کرد: در جهت تحقق سند تحول بنیادین آموزش مهارت‌های زندگی در دستور کار قرار دارد به همین دلیل آموزش مدیریت پسماند در این رابطه انجام می‌گیرد.

او ادامه داد: در این طرح دانش آموزان تفکیک زباله های‌تر و خشک، تغذیه سالم و جلوگیری از اسراف را فرا می‌گیرند و در نهایت دانش آموزان اصول شهروندی را می‌آموزند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید با برنامه ریزی‌های انجام شده طرح مدارس بدون پسماند در ۱۰۰ مدرسه شیراز اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.