اولین تانک‌های آبرامز آمریکا وارد اوکراین شد

مقامات آمریکایی اعلام کردند اولین محموله از ۳۱ تانک آبرامزی که قرار بود به اوکراین تحویل داده شود، به این کشور فرستاده شده است.

دو مقام دفاعی آمریکا گفتند که اولین تانک‌های آبرامز ساخت این کشور به اوکراین تحویل داده شده است که ماه‌ها زودتر از برآورد‌های اولیه و در زمان استفاده در ضد حمله کی‌یف علیه نیرو‌های روسی به این کشور رسیده است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، مقامات گفتند که تانک‌های M۱ Abrams بیشتری در ماه‌های آینده ارسال خواهند شد و خاطرنشان کردند که تانک‌هایی که روز شنبه به اوکراین فرستاده شدند اولین محموله از ۳۱ تانکی بودند که دولت بایدن قول ارسال آن‌ها را داده است. مقامات نمی‌گویند که چه تعداد تاکنون تحویل داده شده است.

آبرامز در میان دیگر تانک‌های موجود در زرادخانه اوکراین خواهد بود که می‌تواند از آن برای پیش بردن و احتمالاً بازپس‌گیری قلمرو تحت کنترل روسیه در مناطق شرقی و جنوبی این کشور استفاده کند. جایی که ماه‌ها جنگ بدون پیشرفت‌های بزرگ ادامه داشته است. اما کایرلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، هشدار داده است که آبرامز باید «به شیوه‌ای کاملاً طراحی‌شده، برای عملیات‌های بسیار خاص و خوش ساخت» مستقر شود، در غیر این صورت خطر نابودی وجود دارد.

ژنرال بودانوف هفته گذشته در مصاحبه‌ای با یک وبلاگ نظامی آمریکایی گفت: اگر آن‌ها به سادگی به خط مقدم اعزام شوند تا سعی کنند از طریق دفاع روسیه ضربه بزنند، آن‌ها مدت زیادی در میدان جنگ سالم نخواهند بود. آن‌ها باید در این عملیات موفقیت آمیز مورد استفاده قرار گیرند، اما بسیار خوب آماده شده اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار