تاسیس ۲۰ خانه محیط زیست در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به تاسیس ۲۰ خانه محیط زیست در استان، گفت: تاسیس خانه‌ها در راستای آموزش و اغنای افکار عمومی در حوزه مباحث محیط زیست در دستور کار است.

محمدرضا علیمرادی  اظهار داشت: سلسله برنامه‌های آموزشی محیط زیست در قالب برنامه‌ای جامع و مدون در خانه‌های محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در دستور کار محیط زیست قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان افزود: نشر آموزش‌های محیط زیست از کانال خان‌های محیط زیست برنامه‌ای گسترده و همه جانبه است تا با مشارکت مردمی و آگاهی بخشی، ضمن اغنای افکار عمومی معضلات محیط زیستی جامعه و طبیعت به صورت خودجوش و مردمی کاهش یابد.

وی تصریح کرد: محیط زیست سیستان و بلوچستاناکنون با ایجاد ۲۰ خانه محیط زیست در استان که تعداد آن‌ها همچنان در حال افزایش است، توانسته هم‌افزایی و مشارکتی مناسب را برای حضور آحاد جامعه در موضوعات محیط زیستی ایجاد کند.

علیمرادی ادامه داد: آموزش‌های مدیریت سبز، نحوه مواجه با گونه‌های حیات وحش، نحوه حفظ و حراست از طبیعت و ده‌ها موضوع دیگر از جمله مدیریت صحیح پسماند، فاضلاب، گردوغبار و راهکار‌های سازگاری با برخی از پدیده‌ها برای کاهش اثرات آن از جمله موضوعات تخصصی است که در خانه‌های محیط زیست استان در حال برگزاری است.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیانکرد: تاکنون سه کارگاه تخصصی برای افراد موثر و مسئولان خانه‌های محیط زیست استان برگزار و مقدمات اولیه برای توسعه و مشارکت این خانه‌ها آماده سازی شده و بیش از ۲۰۰ کارگاه آموزشی از ابتدای سال تاکنون در خانه‌های محیط زیست توسط مجموعه همکاران محیط زیست در تمامی شهرستان‌ها برای آحاد جامعه از جمله کشاورزان، دامداران، دانش آموزان و جوامع محلی برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار