اجلاس مدیران منطقه شش کشوری فرصتی برای توسعه خدمات درمانی است

مدیر کل بیمه سلامت البرز گفت: البرز میزبان دومین اجلاس مدیران کل منطقه ۶ کشوری و مقامات ارشد سازمانی بیمه سلامت است و در صدد هستیم از این فرصت پیش آمده، بهترین نتایج را در جهت توسعه خدمات به دست آوریم.

داود زارع گفت: یکی از شاخص‌های توسعه در هر جامعه‌ای، توسعه خدمات رفاهی و افزایش بهره مندی شهروندان از این خدمات است. هم اکنون ۲۰ درصد جمعیت استان البرز با بیش از ۶۰۰ هزار بیمه شده باهدف افزایش سطح بهره مندی مردم از خدمات بیمه پایه تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گفته زارع ۳۲۰ هزار روستایی، عشایر افراد محروم از بیمه در این استان زیر چتر بیمه رایگان سلامت قرار گرفته اند.

وی افزود: در این راستا تمامی شهروندان استان می‌توانند جهت دریافت ثبت نام تحت پوشش قرار گرفتن با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت همگانی ایرانیان و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد اقدام نمایند.

 وی ادامه داد: در سال جاری با اجرای طرح پوشش بیمه رایگان پنج دهک اول یارانه‌ای و در آینده توسعه آن تا دهک هفتم، بالغ بر ۳۸۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفته اند.

مدیرکل بیمه سلامت البرز گفت: بیمه سلامت در بخش بستری ۹۵ درصد از هزینه‌های بیمارستانی و در بخش سرپایی ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه را پوشش می‌دهد.

وی در خصوص آموزش پزشکان گفت: آموزش و پایش برای پزشکان و کارکنان سلامت در روستا‌ها با استفاده از راهنما‌های بالینی در قالب بازآموزی برای پزشکان در حوزه‌های مختلف از جمله تجویز آنتی بیوتیک ها، مراقبت دیابت، فشارخون، غربالگری و سایر موارد، در سالجاری اجرایی می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت البرز گفت: با توجه به حضور مقامات ارشد سازمانی و مقامات عالی رتبه سیاسی و اجتماعی استان در این اجلاس، امید آن است کاستی‌ها و ضعف‌های استان در حوزه بیمه مطرح و راهکار‌های متناسب اتخاذ گردد که نتایج مثبت آن نصیب مردم استان شود.

دومین اجلاس مدیران منطقه ۶ سازمان بیمه سلامت با حضور مدیران کل بیمه سلامت استان‌های البرز، تهران و قم درحال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.