نخست وزیر عراق تاکید کرد که داعش دیگر خطری در این کشور نیست و عراق نیازی به نظامیان آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی ندارد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مصاحبه با نشنال اعلام کرد: وقتی وضعیت امنیتی عراق با کنترل داعش برهم ریخت، کل منطقه تحت تاثیر قرار گرفت و میلیون‌ها نفر مهاجرت کردند، بنابراین ثبات عراق باید حفظ شود.

او در ادامه افزود که امروز داعش تهدیدی برای کشور عراق نیست و دیگر نیازی به ائتلاف بین‌المللی که برای مقابله با داعش تشکیل شده است، نیست. السودانی تاکید کرد سخت‌ترین حکم صادر شده علیه تروریست‌ها اعدام است و هر پرونده به طور متوسط ​​از ۴۵ قاضی می‌گذرد تا مجازات اعدام شکل نهایی خود را بگیرد.

او درباره مبارزه دولتش با فساد اداری نیز گفت: جنگ علیه فساد وجود دارد و ما بازیابی وجوه و افراد تحت تعقیب را به عنوان بخشی از یک سیاست سیستماتیک ضدفساد گنجانده‌ایم. اصلاحات در مالیات، گمرک و پرداخت الکترونیکی همگی محیطی را ایجاد می‌کند که بخش خصوصی را جذب کرده و کار آن را تسهیل می‌کند.

او درباره نوسات دلار در عراق نیز گفت: قیمت دلار مربوط به اصلاحات ویژه در بخش بانکی و مالی است و دولت علیرغم هزینه اجتماعی، اجرای اصلاحات را آغاز کرده است. نوسانات نرخ ارز نبرد کشوری است که می‌خواهد معاملات صحیح را تثبیت کند و گروهی که با دلار زندگی می‌کردند. بانک‌های خصوصی دلار را از بانک مرکزی می‌گیرند و در بازار موازی می‌فروشند و این‌ها مشمول تحریم می‌شوند.

نخست وزیر عراق درباره نقش این کشور برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها در غرب آسیا نیز گفت: عراق اولین کشوری بود که نقش پیشگامانه خود را در نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها به کار گرفت و در این کار موفق شد و این کار در منطقه همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار