مدیرعامل آبفای البرز:

تصفیه‌خانه فاضلاب کرج به صورت آزمایشی وارد مدار بهره‌برداری شد

نامداری گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهر کرج به صورت آزمایشی به مدار بهره‌برداری وارد شد.

مدیرعامل آبفای استان البرز گفت: مدول (بخش) اول تصفیه خانه فاضلاب کلان‌شهر کرج در سال ۱۳۸۶ با ظرفیت ۵۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و جمعیت زیرپوشش ۲۸۰ هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

او افزود: از سال ۱۳۸۸ نیز کار ساخت بخش دوم آن آغاز شد اما به دلایل مختلف تکمیل و احداث آن با کندی مواجه شده بود که با پیگیری‌ها و انجام مقدمات لازم از اواخر سال ۱۴۰۱ عملیات تکمیلی این بخش از تصفیه خانه سرعت گرفته و از ۳۱ شهریورماه امسال فرآیند بخش مایع آن به صورت آزمایشی وارد مدار بهره برداری شد.

نامداری هزینه صرف شده برای بخش دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج را ۱۸ میلیون یورو (۹۵۴ میلیارد تومان) ذکر کرد و گفت: فرآیند تصفیه فاضلاب به روش MLE (لجن فعال) بوده و ظرفیت آن مانند مدول اول ۵۸ هزار متر مکعب در شبانه روز و جمعیت زیرپوشش ۲۸۰ هزار نفر است و به این ترتیب با بهره برداری از این بخش از تصفیه خانه، ظرفیت تصفیه و جمعیت زیرپوشش دو برابر خواهد شد.

او افزود: تصفیه خانه فاضلاب کرج قرار است درپنج مدول (بخش) احداث شود که در حال حاضر با دو مدول فعال شده ودر آینده با فراهم شدن شرایط واعتبار مورد نیاز و ساخت سه مدول باقیمانده، جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیرپوشش تصفیه خانه فاضلاب قرار خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.