ضرورت تشکیل دبیرخانه کودک و نوجوان در گیلان‌

مدیر کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: تشکیل دبیرخانه کودک و نوجوان در راستای توسعه زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و آموزشی ضروریست.

محمد مهدی نیازمند مدیر کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری استان گیلان در نشست هماهنگی هفته ملی و روز جهانی کودک به اهمیت فعالیت‌های کودک و نوجوان‌‌محور اشاره و با ضروری ارزیابی‌کردن هم‌‌افزایی دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در این حوزه‌گفت: برنامه‌ریزی برای این نسل، نیاز‌مند استمرار و پیگیری است.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری استان گیلان پرهیز از عملکرد جزیره‌ای و فراهم‌سازی زمینه‌های همراهی همیشگی متولیان این حوزه را ضروری دانست و بر لزوم تشکیل دبیرخانه کودک و نوجوان در استان با دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در بازه زمانی دو ماهه تاکید‌کرد.

وی با بیان‌اینکشکل‌گیری زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و آموزشی کشور، نیازمند بهره‌گیری از همراهی مجموعه‌هایی چون کانون پرورش فکری است، تصریح‌کرد: ضرورت‌دارد برای ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و رصد آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک ونوجوان، نسبت‌به هماهنگ‌سازی مجموعه‌های فعال در این حوزه اقدام‌شود.
 وی با بیان اینکه برگزاری نشست‌های تخصصی و بهره‌گیری از اساتید دانشگاهی برای ایجاد‌ و تقویت زیر‌ساخت‌های حوزه کودک و نوجوان، ازدیگر‌موضوع‌هایی است که باید بدان توجه شود.‌

مدیر‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان افزود:  تولید محتوای مناسب برای آینده‌سازان و بهره‌گیری از ابزار رسانه و همراهی صدا و سیما در مسیر انعکاس هرچه بیش‌تر برنامه‌های کودک ونوجوان‌محور از جمله مواردی است که لازم و ضروری است.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این نشست گفت :  «کودکی بهتر، زندگی بهتر» شعار هفته کودک امسال است.‌

وی با بیان اینکه  برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای کودکان مورد توجه قرار گیرد، افزود: چنانچه با مشارکت خانواده‌ها و فعالان فرهنگی، زمینه سرمایه‌گذاری هرچه ‌بیش تر را برای کودکان‌مان فراهم‌کنیم، آینده‌ بهتر فرزندان  را شاهد‌خواهیم‌بود.

لزوم تشکیل دبیرخانه کودک و نوجوان در گیلان‌

وی اضافه‌کرد: خانواده رکن اصلی تربیت کودک محسوب‌می‌شود و براین اساس ضروری است در تمامی فعالیت‌های کودک ونوجوان محور به این مهم توجه ویژه‌ای داشته‌باشیم.

میرعظیمی با بیان این‌که که کودکان و نوجوانان سراسر کشور، مربیان واولیای تربیتی، خانواده و فعالان حوزه کودک و نوجوان مخاطب برنامه‌های این ایام هستند،گفت: ۱۵ تا ۲۱مهر هفته ملی و روز جهانی کودک نام گذاری شده است،‌ این‌ایام فرصتی‌است تا بستر‌های خدمات‌رسانی مستمر و همیشگی به آینده‌سازان ایران اسلامی فراهم‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.