کشاورزان محصولات حساس به سرما را برداشت کنند

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش دما، کشاورزان محصولات حساس به سرما را برداشت کنند.

نخعی رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: روند کاهشی دما تا صبح شنبه در استان ادامه دارد و کمینه دما در نواحی مرکزی و شمال شرق استان به کمتر از ۵ درجه سلسیوس خواهد رسید.

او افزود: برای صبح شنبه هفته آینده دمای صفر درجه و حتی زیر صفر در شهرستان سربیشه محتمل است که نیاز است کشاورزان در برداشت محصولاتی از جمله ذرت علوفه‌ای و محصولات حساس به کمینه دمای ۵ درجه سلسیوس اقدام کنند.

نخعی بیان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا افزایش شدت وزش باد و خیرش گرد و غبار به خصوص در نواحی شرقی استان قابل پیش‌بینی است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع در روز‌های آینده دمای هوا استان نسبت به شرایط عادی فصل کمی سردتر خواهد بود، اظهار کرد: همچنین در شبانه‌روز گذشته سربیشه با ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین و دهسلم با ۳۷ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه استان بود.

او گفت: همچنین تغییرات دمایی در مرکز استان بین ۹ و ۳۱ درجه سلسیوس به ثبت رسید.

برچسب ها: هواشناسی ، کاهش دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار