مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : با راه‌اندازی روستا بازار شهرستان ثلاث باباجانی، دهمین روستا بازار این استان فعالیت خود را آغاز کرد.

ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : با توجه به تامین زمین مورد نیاز در شهرستان ثلاث باباجانی و تبدیل املاک مازاد، زمینه لازم برای افتتاح و فعالیت این روستا بازار در این شهرستان فراهم شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرستان‌های کنگاور، دالاهو، گیلانغرب و سرپل ذهاب فاقد روستا بازار هستند، اضافه کرد: شهرستان‌های دالاهو و گیلانغرب جمعیتی کمتر از ۲۰ هزار نفر دارند با این حال در صورت تامین زمین، روستا بازار در این مراکز راه اندازی می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به استقبال مردم این استان از فعالیت روستا بازار‌ها اظهار کرد: هفته گذشته روستا بازار شهر کرمانشاه نیز که در قالب ۱۴ غرفه از چند ماه قبل به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده بود به عنوان نهمین روستا بازار افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی یادآور شد: در صورت تامین زمین تعداد دیگری روستا بازار نیز در شهر کرمانشاه فعال خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت محصولات عرضه شده در روستا بازار‌ها بسیار مناسب است و در مواردی اقلام از تخفیف ۱۵ تا ۲۵ درصدی برخوردار هستند افزود: در این روستا بازار‌ها علاوه بر عرضه کالا‌های متنوعی که عرضه می‌شود کالا‌های بخش کشاورزی از جمله گوشت، برنج، قند، شکر، روغن، تخم‌مرغ و سایر اقلام نیز با استقرار تولیدکنندگان به صورت مستقیم عرضه می‌شود.

وی هدف از ایجاد روستا بازار‌ها را معرفی توانمندی‌های روستایی در حوزه تولید و ایجاد بازار مناسب برای معرفی محصولات روستاییان عنوان کرد و گفت: روستا بازار‌ها با معرفی توانمندی‌های روستایی در حوزه تولید نقش مهمی در ایجاد بازار مناسب برای معرفی محصولات روستاییان و کشاورزان دارد.

صفایی افزود: وجود این روستا بازار‌ها سبب حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و تضمین سود کشاورزان و تولید کنندگان با حذف واسطه می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.