مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از آغاز دوره کشوری بازآموزی تخصصی مربیان جستجو و نجات در سیلاب به میزبانی شهرستان سامان خبرداد.

مسعود مثنوی با اشاره به وقوع سیلاب‌های فصلی در کشور و لزوم به‌روزرسانی آموزه‌های لازم برای امدادگران، دوره‌های بازآموزی تخصصی مربیان این، اظهار داشت: در این دوره بازآموزی که از پنجم مهرماه ۱۴۰۲، به میزبانی جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است بیش از ۱۰۰ مربی جست‌وجو و نجات سیلاب کشور، از ۳۲ استان کشور حضور دارند.

وی افزود: این دوره در دو دوره پنجم تا هفتم مهرماه و هشتم تا ۱۰ ماه جاری برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


مثنوی اضافه کرد: با توجه به تجربیات گذشته در سیلاب‌ها و بحران ها، در سرفصل‌های این دوره آموزشی بازنگری شده تا توانمندی مربیان جست‌وجو و نجات در سیلاب، افزایش پیدا کند.

داوطلبان جمعیت هلال احمر ناجی جان انسان‌ها هستند

حجت الاسلام جعفری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با استناد به آیات قرآنی و تاکید بر آیه ۱۴ سوره مائده، گفت: نجات جان یک انسان برابر با نجات جان تمام انسان‌ها است و این آیه قرآنی شاکله اصلی خدمت رسانی هلال احمر را در زمینه امداد رسانی به حادثه دید گان می‌رساند.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر نهادی عام المنفعه و خیر خواهانه است که توجه خاصی به فعالیت‌های بشر دوستانه دارد و فعالیت در این عرصه امری خداپسندانه است که رضایتمندی دنیا و پاداش اخروی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه مهم‌ترین مقوله در رابطه با بشر، حفظ جان انسان است، ادامه داد: حضور در این عرصه و توانایی خدمت به مردم را باید توفیقی از جانب خداوند دانست و به آن افتخار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار