رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای دستیابی به نتیجه مطلوب بایستی چالش‌های توسعه گلخانه‌ها در استان رتبه بندی شود.

محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: موانع و مشکلات مربوط به توسعه گلخانه‌ها بایستی رتبه بندی و سپس آسیب شناسی شود تا بتوان نسبت به رفع آن کار‌های کارشناسی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: استان قزوین بستر مناسبی برای احداث و توسعه گلخانه‌های دارد، بنابراین بایستی از این پتانسیل بهره برد.

عطایی یادآور شد: انتقال کشت محصولات پرآب بر از فضای باز به فضای بسته و گلخانه‌ها از مهمترین اولویت‌های وزارت متبوع است چرا که توسعه و تقویت گلخانه‌ها می‌تواند منجر به اقتصادی کردن بیشتر تولید و افزایش بهره وری شود.

در این نشست مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گزارشی از روند وضعیت گلخانه‌های استان ارائه کرد و اولویت دادن مجتمع‌های گلخانه‌ای بدلیل عملکرد بالای محصولات سبزی و صیفی با توجه به کمبود و صرفه جویی آب، پیگیری تکمیل زنجیره ارزش محصولات گلخانه‌ای، راه اندازی مرکز توانمند سازی متقاضیان در جهت بهبود کمی و کیفی محصولات و ایجاد تقویت تشکل‌ها و انجمن‌های غیر دولتی فعال و اصلاح و بازسازی واحد‌های گلخانه‌ای را از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام این مدیریت ذکر کرد.

همچنین در این نشست تخصصی موانع و چالش‌های پیش روی توسعه گلخانه‌ها در استان، تعیین تکلیف پروانه‌های تاسیس سنواتی گلخانه و قارچ و اتخاذ تصمیم جهت تمدید یا اسقاط اعتبار، اقدامات شرکت شهرک‌های کشاورزی در خصوص شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان و روند ثبت اطلاعات گلخانه داران در سامانه سانکا توسط مدیران و کارشناسان مربوطه گزارش داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.