بهره برداری از ۳۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی در تبریز

در آستانه روز ایمنی و آتش نشانی، بهره برداری از ۳۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی و ملزومات امداد و نجات در تبریز آغاز شد.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز برای خرید این خودرو‌ها و تجهیزات امدادی حدود دو هزار میلیارد ریال هزینه کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایان شرقی در مراسم رونمایی از این تجهیزات با اشاره به ایجاد اولین ایستگاه آتش‌نشانی کشور در سال ۱۲۲۱ در شهر تبریز و وجود برج یانقین نخستین برج آتش نشانی ایران در تبریز به عنوان مصادیق شهر اولین ها، ابراز امیدواری کرد سازمان آتش نشانی تبریز با امکانات جدید بتواند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تجلیل از خدمات آتش نشانان گفت: آتش نشانان جزو محبوب‌ترین مشاغل در بین مردم و مورد تکریم و احترام در جامعه هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: سازمان آتش نشانی شهردار تبریز بر اساس ارزیابی‌های کشوری جزو موفق‌ترین‌های کشوری است و اثربخشی این سازمان مرهون نیروی انسانی کارآمد، تجهیزات مناسب، مدیریت اجرایی موفق و تعریف مناسب فرایندهاست.

ذاکری با بیان اینکه تأمین ایمنی برای امداد و نجات مردم در موارد خاص بر عهده سازمان آتش نشانی است، بر لزوم استفاده این سازمان از فناوری‌های نوظهور و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای کاهش زمان عملیات در امدادرسانی تأکید کرد.

هم اکنون ۲۵ ایستگاه آتش نشانی در شهر تبریز فعال است که برای رسیدن به استاندارد‌های جهانی بر اساس جمعیت، راه اندازی ۱۰ ایستگاه دیگر نیز در این شهر نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.