چرا پای موزیک مبتذل دافی به مدرسه باز شد؟

این روز‌ها ویدیویی از جشن آغاز تحصیلی ۱۴۰۲ در یک مدرسه با چاشنی موزیک دافی دست به دست می‌چرخد و این موضوع حاشیه‌هایی به همراه داشته است.

آهنگ مبتذل دافی که چندی پیش از آن پرده برداشته شد و معلوم شد این کلمات مبتذل و این آهنگ سخیف نه از آن ور آب و خواننده‌های زیرزمینی به دست نوجوان‌هایمان رسیده بلکه به سفارش یک برند آرایشی در داخل کشور تهیه و توزیع شده، حالا پایش به امن‌ترین محیط آموزشی بچه‌هایمان  یعنی مدرسه رسیده است. این روزها ویدیویی از جشن آغاز تحصیل ۱۴۰۲ در مدرسه‌ای غیرانتقاعی در کرمان با چاشنی موزیک دافی دست به دست می‌چرخد. ویدیویی که در آن بچه‌ها و کادر مدرسه و حتی اولیا با این آهنگ هم‌خوانی می‌کنند و با وجود کلمات و محتوای نامناسبش آن را بهتر از خواننده‌اش حفظ هستند. جنجالی که دوباره آهنگ مبتذل دافی به پا کرده و نگرانی از سلامت روانی دانش‌آموزانی که  در معرض چنین محتوایی هستند گفت‌وگوی ما را با «زهرا گیوی» کارشناس نوجوان و مشاور رقم زده است.

چرا دافی بین  برخی بچه‌ها محبوب شد؟

آهنگ مبتذل دافی با اینکه به ظاهر مناسب کودک ونسل نوجوان ما نیست اما گویا با هیجان و ریتمی که دارد این دو گروه را هدف قرار گرفته و بیشترین آسیب را به آنها وارد کرده. به طوری که این آهنگ و کلمات مبتذلش بدون دانستن معنی آن سر زبان بعضی از نوجوان‌هایمان افتاده و فضای مجازی را احاطه کرده. نوجوان ما با خواندن آن دابسمش می‌سازد و حالا هم که پایش به مدرسه باز شده.این آهنگ و برخی از آهنگ‌های امثال آن با محتوای مبتذلی که دارند حتی مناسب شنیده شدن برای والدین این بچه‌ها نیستند اما چرا بین بچه‌ها محبوب شدند؟!

این روانشناس و کارشناس نوجوان می‌گوید:« ذات بچه‌ها هیجان طلب است و برخی موسیقی‌ها هیجان بچه‌ها را به بالاترین حد خودش می‌رساند و خیلی برایشان خوشایند است اما این مسئله اهمیت دارد که در کنار اینکه هیجان را بالا می‌برد  آهنگ دارای محتوا و مضامینی باشد که متناسب با سن فرزندمان باشد. نه آهنگی مثل دافی که مصرف مشروبات الکلی، رابطه دختر و پسری، پارتی‌کردن، داف بودن، مصرف مواد مخدر و ...  را در ذهن بچه القا می‌کند و به عنوان ویژگی خوب نشان می‌دهد.  واقعیت این است که بچه‌ها ضمیر پاکی دارند هر خوراکی که به بچه‌ها بدهیم به وسیله همان بزرگ‌سالی‌شان را می‌سازیم و در رشد روانی و شخصیتی آنها تاثیر ویژه‌ای دارد.» 

ذات بچه‌ها هیجان طلب است و برخی موسیقی‌ها هیجان بچه‌ها را به بالاترین حد خودش می‌رساند و خیلی برایشان خوشایند است اما این مسئله اهمیت دارد که در کنار اینکه هیجان را بالا می‌برد  آهنگ دارای محتوا و مضامینی باشد که متناسب با سن فرزندمان باشد. 


بیشتربخوانید 


قبل از هرکس فیلترینگ برعهده خانواده است 

هرچند مدرسه‌ای که این آهنگ را برای جشن بچه‌ها انتخاب کرده، اشتباه بزرگی را در حق‌شان انجام داده است اما برخی از دانش‌آموزان این آهنگ را بهتر از خواننده‌اش حفظ بودند و هم‌خوانی‌شان با این آهنگ مشخص کرد، این خوراک ذهنی ناامن  پیش‌تر از مدرسه، در محیط خانواده و دوستان در اختیارشان قرار گرفته است. اما چرا خانواده‌ها به جای فیلتر چنین ابتذالاتی مانع گوش دادن فرزندشان به چنین آهنگ‌هایی نمی‌شوند؟! 

 این روانشناس با اشاره به کوتاهی برخی والدین می‌گوید: «بعضی از پدر و مادرها آنقدر که مراقب لباس‌پوشیدن بچه‌ها، خوراک‌شان، کلاس زبان و کلاس‌های آموزشی دیگر هستند، چندان اهمیتی به ورودی‌ ذهن بچه‌ها نمی‌دهند. یعنی والدین مراقب هستند کودک صبحانه نخورده به مدرسه نرود. کلاس زبانش دیر نشود. لباسش ست و هماهنگ باشد اما مواظب این نیست که فرزندش در محیطی که قرار می‌گیرد چه محتوایی می‌شنود. تلفن همراهی که دستش می‌گیرد مناسب سن فرزندش است یا نه ؟! متاسفانه مسئله اصلی این است که نظارت فکری که باید روی بچه‌ها باشد نیست. در این شرایطی چند گروه سهم دارند. اولین  و اصلی‌ترین گروه خانواده است. من وقتی نقش پدر و مادری را قبول می‌کنم وظیفه دارم مراقب فرزندم باشم. مواظب و نظارت هم فقط جسمی نیست یعنی من ورودی گوش و چشم بچه را باید کنترل کند. چه می‌بیند؟! چه می‌شنود؟! چرا که همه این ورودی‌ها روی ذهن بچه مستقیم و غیر مستقیم اثر می‌گذارد.» 

آهنگ دافی و امثال آن با روان بچه‌ها چه می‌کند؟

شاید از نظر برخی از خانواده‌ها این کنترل و نظارت بر آنچه فرزندشان می‌بیند و می‌شنود سخت‌گیری به حساب بیاید و از دیدگاه خودشان روش تربیتی دوستانه‌ای را در پیش گرفته باشند که فرزندشان کمتر در آن محدودیت دارد. از طرفی اکثر خانواده‌ها بر دیدن محتوای جنسی و نامتعارف از طرف فرزندشان حساسیت نشان می‌دهند اما کم‌تر روی آهنگ‌ها نظارت دارند و حتی گاهی استدلال‌شان این است که بچه که معنی این کلمات را متوجه نمی‌شود و حالا که این آهنگ ریتم شادی دارد چه اشکالی دارد بخواند و گوش بدهد و شاد باشد. اما این دیدگاه درست است یعنی اگر فرزندما متوجه کلمات سخیف یک آهنگ نمی‌شود آسیبی هم به او وارد نیست؟!

دگتر گیوی در پاسخ به این سوال می‌گوید:« تصور کنید دانش آموزی که در مقطع دبستان است یا بالاتر، متوجه نمی‌شود معنی و مفهوم واژه های نامتعارف آهنگ  دافی، جنتلمن یاهزاران آهنگ از این دست چیست؟! اما با شنیدن چنین آهنگی چه بلایی سرش می‌آید؟! ذهن فرزندمان بیشتر از چیزی که در آن سن و سال نیاز به فهمیدن دارد باز می‌شود. موتور جستجوگر ذهنش فعال می‌شود سوال می‌کند. پردازش می‌کند و اگر ما به عنوان والدین بلد نباشیم به او پاسخ هوشمندانه‌ای بدهیم خودش برای سرچ کردن دست به کار می‌شود.» 

برند دافی
آهنگ‌های مبتذل مثل دافی موتور جستجوگر ذهن بچه‌ها را روشن می‌کنند و آنها را درگیر بلوغ زودرس خواهند کرد

آسیبی که به اسم روشن‌فکری به خورد فرزندمان می‌دهیم!

این روزها فضای مجازی بیشتر از همه نقش انتقال ورودی را به ذهن بچه‌ها دارد. اما مشکل اصلی اینجاست که همه این ورودی‌ها سالم و امن نیستند. از طرفی بعضی از خانواده‌ها به اسم روشنفکری به بچه‌ها اجازه دسترسی به لپ‌تاپ،گوشی، تبلت و فضای مجازی را  بدوت نظارت می‌دهند. بچه از سنین پایین گوشی مجزا دارد و خانواده ها به این مسئله می‌بالند و افتخار می‌کنند که فرزندشان از وسایل هوشمند استفاده می‌کند و به روز است اما این روانشناس این کار را خیانتی در حق بچه‌ها می‌داند که به اسم روشنفکری رقم می‌خورد. 

زهرا گیوی می‌گوید: «وقتی فرزندمان به دریای اطلاعات از طریق اینترنت دست پیدا می‌کند و نظارتی هم از طریق والدین به بر ورودی‌های چشم و گوشش صورت نگیرد، به طور حتم تمام سوال‌های ایجاد شده در ذهنش را با یک سرچ ساده می‌تواند پیدا کند. گوگل هم اینجور نیست که بگوید عزیزم، دخترم، پسرم تو چندسالت است که من متناسب با سنی که داری به تو اطلاعات بدهم نه! اطلاعاتی که ممکن است یک آدم ۳۰ ساله به آن نیاز دارد برای زندگی و رابطه‌اش در اختیار یک بچه ۱۰ ساله می‌گذارد! حتی ممکن است والدین گوشی مجزا برای فرزندشان تهیه نکنند و مستقیما این آهنگ‌ها در خانواده‌شان اجازه پخش نداشته باشد. اما همان چندساعتی که بی‌رویه گوشی خودشان را در اختیار فرزندشان می‌گذارند و نظارتی بر عملکرد آن‌ها ندارند. آسیبی که می‌گوییم را  از طریق فضای مجازی به او می‌رساند.»  

شما والدین هستید نه مربی باشگاه پرورش اندام! 

گفت‌وگوی‌مان با زهرا گیوی کارشناس نوجوان و روانشناس به آنجا می‌رسد که مسئولیت والدین را برایشان یادآوری می‌کند و می‌گوید:« واقعیت این است که ما در زندگی به عنوان والدین  باشگاه پرورش اندام نداریم که فقط به جسم فرزندمان رسیدگی کنیم. یعنی حواسمان باشد زیبا و شکیل باشند، بدن سالمی داشته باشند. ما انسان هستیم و دو بعدی و اتفاقا بعد روانی حائز اهمیت بالاتری است. باید به عنوان والدین ضمیر بچه‌ها را پاک نگه داریم و روان‌ها را سالم. پس باید فیلتر مناسبی داشته باشیم. محتوایی اگر  قرار است به دست فرزندمان برسد اول خودمان آن را بررسی کنیم. دافی شاید یکی از هزاران موسیقی‌‌ای است که بچه‌ها هر روز در معرضش قرار می‌گیرند. حتی گاهی در خانه های بازی خصوص بچه‌ها هم آهنگ مناسب آنها پخش نمی‌شود.» 

ما در زندگی به عنوان والدین  باشگاه پرورش اندام نداریم که فقط به جسم فرزندمان رسیدگی کنیم.اتفاقا بعد روانی  حائز اهمیت بالاتری است. باید به عنوان والدین ضمیر بچه‌ها را پاک نگه داریم و روان‌ها را سالم. 

کادر مدرسه متخلف چرا مستحق توبیخ بود؟

اخراج و توبیخ برخی از کادر مدرسه متخلف که آهنگ دافی را برای جشن و شادی بچه‌ها انتخاب کردند، واکنش‌های موافق و مخالف زیادی داشت. برخی می‌گفتند نباید مسئله به اخراج و توبیخ کشیده شود و باید به صورت ریشه‌ای مسئله را حل کرد. این منتقدان با اشاره به پخش آهنگ‌های جنتلمن، گنگستر و دافی در مدارس همه تقصیرها را گردن کودکان و تغییر ذائقه‌شان انداختند و مدرسه را مبری کردند اما چرا کادر مدرسه متخلف مستحق توبیخ بود؟

زهرا گیوی در پاسخ به این سوال می‌گوید:«شاید نظر بعضی از افراد این باشد که اخراج مدیر پاک کردن صورت مسئله است و باید مشکل را ریشه‌یابی و حل کرد. درست است باید ریشه‌یابی و حل کرد اما یک مدیر یا معلم تعهد می‌دهد که محیط آموزشی را یک محیط امن برای دانش‌آموزان قرار دهد. محتوای اخلاقی برای آنها تولید کند و فکر می‌کنم مجازاتی که برای زیر پا گذاشتن تعهدش برای او در نظر گرفته می‌شود کاملا درست و به جاست. اما بخشی که بچه‌ها آسیب دیدند خانواده باید وارد عمل شود. اگر خانواده‌ای وجود دارد که خود مروج این آهنگ‌هاست و اجازه گوش دادن آن را به فرزندش می‌دهد واقعا یک جور جنایت خاموش در حق فرزندش می‌کند!» 

فاجعه ای به نام بلوغ زودرس

در ادامه این کارشناس ضرورت برخورد با چنین مدارسی را به والدین تاکید می‌کند و می‌گوید: «حتی اگر برخورد قانونی صورت نگیرد و این رفتار‌ها از چشم قانون دور بماند والدین باید برخورد کنند و مستقیما هم برخورد کنند. بچه‌ها دست مدیر، معاون، مربی و معلم‌ها امانت هستند و بخشی از تربیت‌شان به دست این موسسات آموزشی تامین می‌شود و بسیار حائز اهمیت است که محیطی که فرزندمان قرار است ۱۲ سال در آن پرورش پیدا کند امن باشد. محیطی باشد که محتوای خوبی به بچه بدهد. درست است که بچه‌ها باید با معنی بعضی از مفاهیم آشنا شوند، اما در سن مناسب خودش. نباید برای بچه ۷ ساله آهنگی  بگذارند که تمام محتوایش درباره روابط نامشروع، مشروبات الکی، دوستی‌های خارج از عرف باشد. ذهن او باز می‌شود، کنجکاوی می‌کند و جواب‌هایی را پیدا می‌کند که سلامت روح و روانش را به طور جدی تهدید  می‌کند و به او آسیب می‌زند و درنهایت باعث فاجعه‌ای می‌شود به نام بلوغ زودرس!»

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
من آدم خیلی مذهبی نیستم ودخترام تو خونه آهنگ میزارن وتو مدرسه هم زیاد جشن دارن وآهنگ میزارن وخیلی خوبه بچه ها شاد میشن وبه مدرسه هم علاقه نشون میدن ولی بعضی آهنگ ها واقعا متن های زشت و عامیانه اش اینکه خیلی چرت وپرت هس،من خودم هم به دخترم گفتم این جور آهنگ ها رو گوش ندن البته اینو باید یه جوری به بچه ها گفت که نتیجه عکس نده نه باید از اینوربوم بیوفتیم نه از اونور بور ،نه بگیرو ببند ونه ولنگاری ،هیچ کدومش خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
این بچه ها هر روز توی خونشون این آهنگ و رقص ها عادی هست. برای اون عوضی که فیلم گرفته و پخش کرده چیز خیلی غیر عادی بوده.که دنبال نون بری و زیر آب زنی مدیر و معلم و ... هست.اینها فقط مملکت رو برای خودشون میخوان. هیچ کسی حق نداره نون بخوره غیر از خودشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
به کوری چشم اون هایی که ار هرزگی و ابتذال لذت می برن. بدونید جمعتون می کنیم. حالا هر چقدر می خواین از هرزگی و بی حیایی دفاع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
کهنه سرباز
۰۴:۱۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
قبل از انقلاب دانش آموز بودیم مراسم صبحگاهی با اهتزاز پرچم و قرآن شروع و با ورزش و سرود ای ایران تمام می‌شد ولی چرا و چطور با چه خیالی دکل های پرچم مدارس جمع شد و غیرت کم رنگ شد ثمره دولت راست و چپ و محافظه کار و وووووو بود همگی دست در دست هم نتیجه این شد که شد
United States of America
امیر
۰۳:۰۱ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
به نظر من والبته مطمعنم که به خدا اگه ازیکی ازهمون بچه های مدرسه اگه بپرسی معنی این اهنگ چیه محاله یکیشون بدونه ،این ریتم وسبک اهنگه که بچه ها رابه شوق میاره وباعث میشه باهاش برقصندوشادی کنن و این قضیه اونقدراحتیاج نیست بزرگش کنید که حتی باعث اخراج یک معلم یا امرونهی کردن مسئولین مدرسه بشه واگرهم نظرمن اشتباه باشه میشه درقبال کارشون گذشت کرد یا نهایت یه تعهدگرفت که تکرار نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
کار اسراییل می‌باشد ولی حمله خرم آباد کار اسراییل نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
موسیقی مبتذل یک قسمتی از پازل فرهنگ غربه!وقتی اقتصاد ربوی غرب در بانکها و بازارمون،معماری غرب در بناهامون،روابط هتاک و دریده غربی در نظامات اجتماعی مون و ...داره جولان میده و تا حالا نظام حاکم بر ایران ن تنها کار موثری انجام نداده بلکه خودشم گاهی آتش بیار معرکه بوده،چ توقعی از مردم و سلیقه موسیقیاییشون دارین!آی مسوولین،کسی هست جواب بده!؟شک نکن نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
کاش مدیران بی کفایت هم به همین سرعت برکنار میشدند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
متاسفانه تعدادی افراد بی فرهنگ متولی فرهنگ و آموزش و پرورش نسل آینده این مملکت شده اند این یه نمونه از بی تعهدی و بی فرهنگی شونه باید گزینش های دقیقتری جهت آموزش و پرورش از مربیان و کادر آموزشی انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
فرهنگ تربیت خانواده هست که وارد مدارس و جامعه میشود کاریش هم نمیشه کرد اینها در منزل اینطور تربیت شدند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۰۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
چراآهنگ نظامی که نظم دهنده است رو در مدارس پخش و اجرا نمی کنن که نظم بخشی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
مگه پادگانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
چقدر دلم میسوزه وقتی میبینم این همه ستاد فرهنگی داریم با بودجه های عریض طویل بعد یک اهنگ که بودجه اش هفتصد هزار تومن هم نمیشه تو زیر زمین دستشویی درست شده میاد همه شون میماله به دیوار
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
مشکل این است که دختر هستند
اگر این مسئله در مدرسه پسران بود مشکلی نبود
چرا آواز و ترانه خواندن زن یا دختر در مدارس دخترانه پخش نمیکنید
که مشکلی پيش نيايد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
دیوانه!!!!مغز فندقی،دارن در رابطه با مسایل و معضلات عمیق و عمده فرهنگی صحبت میکنن،چرا با دخترونه پسرونه کردن ،بحث رو لوث میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
هر چیزی را بزرگش می کنند بچه ها اصلا کاری به محتوای آهنگ ندارند فقط شادیش براشون مهمه وبس با این بزرگ نمایی ها تازه به اونها یاد آوری می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۲:۵۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
با خوشی هم مشکل دارید انگار ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
چون پای اصلاح طلب ها به آموزش پرورش باز شد ورخنه کردند به کل سیستم اموزش کشو ر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
تحویل بگیرید آینده سازان مملکت?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
والا اسم این دانشگاه های درجه پنج بگذارید فرهنگیان هیچ مشکلی نداره ، حتی دانشجو فرهنگیشون از دانشگاه های فرهنگیان هم بیشتره. از شوخی بگذریم یه نگاه به این دانشگاه ها بندازید ، فرزندان فرهنگی که نمره قبولی کنکورشون افتضاح بوده یا سهمیه ای هستند ، چهار سال میان اینجا درس میخونن ، بعد از این چهار سال هم به راحتی با امتیازی که دارند استخدام میشوند. بعد همین ها میان در مدارس هنجار شکنی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
حالا زیر پستی که درباره رقاصی و ایناس آنقدر آدم چرند نظر میدن یه بحث علمی باشه که نظرات کم هست و کسی چیزی سرش نمیشه حالا هی برید دنبال اهنگای مسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
موجب شرمساریه واقعا.فقط خدا باید درستش کنه
Iran (Islamic Republic of)
م ر ن
۰۱:۲۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
خدا گذاشته به اختیارخود انسان وواسه هرمشکلی هم راه و چاره ای قرار داده.مسئولین بایدخواننده های کثیف و بیغیرت اینجورآهنگها روبگیرند و مجازاتهای کارمد کنند تا یا آدم بشن یا گم بشن ازاین مملکت اسلامی بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
یعنی شما با یه آهنگ جوان پسند هم تحریک میشید اگه عرضه دارید این همه تورم و گرانی و بدبدختی های مردم رو کنترل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
یعنی آنقد شعورت نمیرسه که مدرسه جای علم آموزیه نه رقاصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
موضوع تحریک نیست، دیکته ذهن است. آهنگی که به اسم شادی، ذهن یه بچه ۸ یا ۹ ساله رو با رقص و الکل و مواد ارتباط می‌ده جوون پسند نیست. به بهانه مشکلات اقتصادی حق ندارید محتوای زشت این‌جور آهنگ‌ها رو بشورید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
منم موافقم احسنت به شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
مگه هیچی نمیفهمی؟ همه چی رو قاطی کردی اصلا قاطی داری
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۳۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
آهنگ جوان پسندیعنی چی؟! بچه۷ساله اگربزرگ شدوخراب شد دیگه ارزونی وگرونی چه به دردش میخوره؟! چراهمه چی روبه هم ربط میدین!!! هرکی هرحرفی میزنه فرافکنی میکنن وبه مسائل مالی ربط میدن،،،جالب اینجاست همین افراد اگر بدونن مثلا فردا طلا و دلار و ماشین گرون میشه میرن صف میکشن و کلی پول رو میکنن... نمونه هاش رو زیاد دیدم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
اگه شعورش میرسید که این حرفا رو نمی زد،شرم آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
باز هم
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۴:۳۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
تاثیر هدفمند کردن یارانه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
وقتی به رسول خدا ص دروغ میبندد وتو که رسانه ملی واسلامی هستی منتشر میکنی دیگه از بقیه چه انتظاری میشه داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
اگه خوب نگاه کرده باشین بچه ها این اهنگو حفظن پس خانواده هاشون گوش میدن ربطی به مدرسه نداره
۱۴:۱۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اگه خوب نگاه کرده باشید این اهنگو بچه ها حفظن ربطی به مدرسه نداره این فقط برای شادی بچه ها بوده گرچه این اهنگ برای بچه ها مناسب نیست اما وقتی مادرو پدر گوش میدن به بچه بگیم گوشاشو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
مدرسه حق نداره تومحیط آموزشی ذهن بچه رو درگیراین موارد کنه،بچه نیومده این آهنگ رو یاد بگیره ،بچه با ذهن باز آماده آموزش هست نه این چیزها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
تا وقتی جایگزین درست و پرهیجان و با ریتمی مثل این آهنگا پیدا نکردید حرف از بد بودن این آهنگا نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
مدرسه جای آهنگ نیست ،بچه اومده درس یاد بگیره نه اینکه تو کل زنگ ذهنش مشغول این آهنگ باشه وهمینجور باخودش تکرار می کنه ،وروزهای بعد هم توقع داره آهنگ جدید براش بزارن،کلن درس میشه تعطیل،انگار مدرسه رقاصی اومدن،بعد هم یه مشت رقاص تحویل جامعه بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
فقط باید گفت متاسفم برای خانواده‌هایی که بچه‌هاشون رو قربانی هوای خودشون می‌کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
این رو بدونید شخصیت اصلی بچه در مدرسه ساخته میشه نه در خانواده سه نفره. بعد اون دوستانی هم که میگن خانواده هاشون گوش میدن دارن به خانواده دویست ، سیصد نفر دانش آموز توهین میکنند . یکم شعورم داشته باشید ، الان کادر مدرسه این اشتباه فاحش رو انجام داده ، به خانواده ها نسبت میدید.!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
صادق اسماعیلی
۱۳:۵۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
مردم از تورم و گرانی دارن کمرشون می‌شکنه شما گیر دادین به شاخ مو وآهنگ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
آخه چه ربطی داره، چون مشکل اقتصادی داریم دیگه چیز دیگه ای جز اقتصاد اهمیت نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
تک بعدی که نمیشه زندگی کرد. به نظرت بچه‌ای که با این آهنگ‌ها بزرگ میشه چقدر می‌تونه تو اجتماع دوام بیاره؟
بزرگتر که شد هم پدر و مادر نمیتونه بگه بالای چشمت ابرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اینقدر فرهنگ رو کوچیک فرض کردن که فرهنگ رو دارن داغون میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
چون مشکل اقتصادی داریم هرکی هرغلطی خواست بکنه توجیح نیست ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
تو حرف زدن بلد نیستی،حرف نزدنم بلد نیستی!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
هر کاری به خانواده بر میگرده هر کاری لطفا در مورد انتقاداتتون دقت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
یکم تعقل کنید و به خانواده دویست ، سیصد نفر دانش آموز توهین نکنید، الان. کادر مدرسه این اشتباه رو کردن بعد شما میاید به خانواده ها نسبت میدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اگه این آهنگ مبتذله کارهایی که بعضی مسئولین می کنن چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
اصلا جالب وعقلانی نیست،اگه بچه همسایه گوه خورد بقیه هم باید بخورن خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
یا خدا مثل اینکه شما تو مردم زندگی نمی کنید این آهنگ مبتذله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
کدوم مردم؟؟؟
همونایی که تولد و عروسی گناه آلود میگیرن؟
همونایی که حلال و حرام خدا رو جدی نمیگیرن؟؟؟؟
کسی که حرمت خدای خودشو نگه نمیداره به انسان بودنش باید شک کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
نه من فکر میکنم تو مبتذل هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
اِ به خدا هم اعتقاد داری!! اگه همه مردم احمق باشن توهم باید احمق باشی؟!!!خدا به توعقل داده اونی که درست هست وهمون خدایی که ازش نام بردی دوست داشته باشه باید انجام داد،نه هم کار نادرستی که یه عده انجام می دن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
درود بر شرف هرکسی که برای دیگران شاد بودن میخواد ولعنت خدا بر کسی که غمگینی دیگران میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
مغلطه نکن مدرسه جای علمه نه موسیقی و رقص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اسم خدا رو میاری بعد حرام خدا رو حلال میکنن.
شادی یعنی رقص و هر محتوای گناه آلودی؟
کسایی که این کارها رو نمیکنن و شاد هستن پس چیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
همین خدا که یادش کردی گفته افراط و تفریط تو هر کاری انسان رو به منجلاب میکشه
هنوز نفهمیدی مدرسه محل تحصیل نه رقاص خونه
اول این بفهم تا بقیه چیزا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
خودتون رو خسته نکنید باید اهنگ شاد با محتوای کودکانه ساخته بشه همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
آهنگ در محیط مدرسه ذهن وفکر بچه رو از آموزش باز می دا رد.
گرفتی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
شما یه سر به فضای مجازی بزنی متوجه می شی علتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
خیلی از این فضای مجازیها برای زیر ۱۸ سال ممنوعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
این نتیجه گزینشهای بدون حساب و کتاب مدیران و معلمان است، من نمونه عینی سراغ دارم که معلمی که تازه سال اول تدریسش هست، خودش همه نوع منکر و حرامی رو انجام میده و با افتخار میگه من دینی و قرآن به بچه ها درس نمیدم و همینحوری بهشون نمره میدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
شاید باورش براتون سخت باشه من کسی سراغ داشتم فرق بین پیامبر و امام رو نمیدونست، فصل ها و ماه ها رو نمی‌تونست پشت سر هم بگه. واقعا وضعیت خیلی خرابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
خدمت دوستان خواستار بی بند و باری بگم
قرآن درباره شما گفته
آنان را گروهی متحد می‌پنداری درحالی که پراکنده اند زیرا فاقد فهم و عقل هستند چیزی که در وصف شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
تزویر کلام خدا را به گونه ای تفسیر می کند که نفعش در آن است.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۴۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
ارتباط با کند روی و تند روی و نظام و سیاست ندارد هر کسی بر ذات و سرشت خود می رود و بشر فساد جو هست و تمایل به حیوانیت دارد مگر رشد یافتگان و عالمان که خدا ترس و خودساخته و اهل پرهیزهستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
الان گناه این سیصد تا دانش آموز چی هست که رقاصی یاد گرفتند. مهد کودک ها بدتر این جا هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
آخرالزمان.
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۲:۴۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
یه موقع ویدیو هر کی داشت شلاق می خورد و جریمه می شد بعد ماهواره و ..... معتاد یه زمانی اعدام می شد و حالا بیمار شناخته میشه
این نیز بگذرد ......
الان گوشی های موبایل مرکز فحشاست و والدین هم نمی تونن مدرسه خصوصی برای فرزند خودشون بزنن که داخل مدارس و جامعه ناخواسته چشم و گوش ها باز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اگه بخاند درست کنند باید با بعضی سران ومسئولین شروع کنند تا حساب کار دست بقیه بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
مدیران شهرستان ها در آموزش پرورش خود علاقه به این اتفاقات دارند و به انتصاب مدیران و معلمان داف این عمل را انجام می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
Germany
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
ما رو پدر مادر های دهه چهل بزرگ کرد این ها پدر مادر های دهه شصت و هفتادخانواده هست روی بچه ها تاثیر میذارن تا حکومت و دولت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
الان این چه ربطی به اشتباه و جرمی که کادر این مدرسه انجام دادند داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
لعنت خدا بر ظالمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
قبول کنید تندروی شما در دین و پوشش مردم دین زده کرده و نسل جدید فکر شما رو با داعش و طالبان یکی میدونند حالا شما هرچی تبلیغات کنید فقط بودجه مملکت میریزید دور
Iran (Islamic Republic of)
همین حوالی
۱۲:۴۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
چرا اختلاس کننده ها و سرمایه دارها مردم رو از پول زده نکردند؟ چرا نانواهای بی انصاف مردم رو از نان زده نکردند؟ چرا قیمت سکه و طلا مردم رو از خرید و فروشش زده نکرد؟ چرا جنگ افغانستان و یمن و عراق و ... شما رو از ابرقدرت ها زده نکرد؟ای فقط حرف عده ای بی مسئولیته که تو جامعه مسئولیت خودشون رو بعنوان پدر ، مادر ، برادر و مسئول فرهنگی ، گردن یه عده دیگه میندازن... همه ی فرهنگمونو به بهانه های واهی آتیش زدیم و نقش خانواده رو حذف کردیم و به بچه هامون وقت نمیزاریم و حوصله نداریم باهاشون یه دقیقه بازی کنیم و چیزی بهشون یاد بدیم و آخر سرش میریم سراغ کارای مزخرفمون و بچه رو رها میکنیم و همه چی رو میندازیم سر این و اون... نمونه ی یک بی مسئولیتی... که جامعه رو حتی با وجود حذف این سیستم به ناکجا آباد میبره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
دوست دارید صورتیا جای ما بیان همه چیزو حلال کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
گیریم تندروی شده حالا باید مملکت به جا علم آموزی تو مدارس آموزش لهو و لعب بذاره که مثلا اونوقت تعداد زیاد رقاصه داشته باشیم هر کی نمیخواد بره خارج ببینم اونجا میذارن از این اداها دربیارن اتفاقا این از آزادی زیاد هست که مخ بعضیا تاب برداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
پس این همه جوان دهه 70 و 80 و 90 که دین دار هستن و احکام و ارزش های اسلامی رو رعایت میکنن پس چیه؟
کسی که آیات خدا رو نادیده گرفت گمراه میشه.
اینا نتیجه پرهیز نکردن از گناه و توجه نکردن به یاد خدا و احکام خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
وقتی گناه کار که داره علنی گناه رو تروجی میده باهاش برخورد درست و حسابی بشه اونوقت ببینیم بازم عده ای سبک مغز جرات این کارها رو دارن بازم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
بخاطر اینه که حرف عملشون یکی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
افراد متخلف باید پاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
من پدر مشکلی با آهنگ ندارم
مشکل من بی عدالتی در جامعه است
یخچال خالی من هست
شرمنده شدن زن و بچه هست
حقوق کم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
توی پدر اگه میفهمیدی بلوغ زود رس یعنی چه، این جور صحبت نمیکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
مغز خالی خطرش از یخچال خالی، خیلی بیشتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
بدبخت و بیچاره اون بچه ت که پدری مثل تو داره

پدری که جیبش خالی باشه هزار برابر بهتر از پدر بی عقل و بی فکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
شما همه شکمتون سیره اگه انشاالله شرایطتون مثل این پدر شد میتونید حرف بزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
توهم نفهمیدی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
تودروغ میگی پرنیستی دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
واقعا هم بچه اصلا محتوای آهنگ را گوش نمی ده شایدم بخونه ولی ازش رد میشه میره ولی عده ای میخاند از توش یک چیزی در بیارند واقعا مهم برای ما پدر و مادرها گرانی و بی پولیه که شاید اصلا در آینده با این همه هزینه نتونیم بچه ها مون ادامه تحصیل بدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
خب این که میشه دو تا مشکل ، هم یخچال ات خالی هست هم بچه ات رقاصی یاد میگیره ، چهار روز دیگه هم به خاطر همین ندانم کاری ها و اشتباه ها با هزار تا ناهنجاری دیگه روبرو میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
پدری که چشمش بیرون سیره معلومه شکمش گشنه می مونه ،عرضه داشته باش بیشتر کار کن ،شاکر باش ،خدا شاهده ما هم حقوقمون کارگریه ولی اینقد ناله نمی کنیم
France
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
قبول کنید که کنترل از دستتون خارج شده و کاری هم نمیتونید بکنید
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
کنترول چیه این بسیجی ها ۱۰ درصد جامعه خودشون تامین میخوان بدن به کل جامعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
به پرچم آمریکا این 10 درصد این همه سال جلوی ظالمین و مستکبرین دنیا ایستاده؟؟؟
پس واقعا دمشون گرم.
فقط کل اغتششات رو با یک راهپیمایی منصفانه مقایسه کن بعد متوجه میشی اقلیت کی هست.
اینجا ایران اسلامی هست که انقلاب شد که احکام و ارزش های اسلامی در اون حاکم باشه ، جای این بی بند و باری ها تو این کشور نیست و به امید خدا بساطش کامل جمع میشه
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۳۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
سلام مردم حالا میدونن که باید شاد باشن طرز فکر فرق کرده و نمتونیم اون رو هم عوض کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
شاد بودن با چرت و پرت گوش دادن الکی بالا و پایین پریدن فرق داره . شاد بودن با آرامش رابطه مسقیم داره نه با کله رو به دیوار کوبیدن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
خب شاد باشن یکم درک داشته باش که تو مدرسه جای کسب علمه وگرنه مدارس رو جمع کنن کاباره بسازن اونوقت از کشورهای عقب افتاده هم کمترین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
یعنی خدا که از همه به انسان دلسوز تره نمیدونه که انسان باید شاد باشه؟
خدا برای شادی لذت های حلال رو قرار داده.
شاد بودن از طریق حرام میشه بدبختی و گریه و غم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
شاد بودن و تفریح سالم با رقاصی فرق میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
نظم و انظباطی که نسل قدیم دارند هیچ کدام از این جدید ها ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
فکر میکنید با زور اجبار کار فرهنگی میشه انجام داد شکاف فرهنگی بین خانه ومدرسه زیاده بچه ها در خانه یه جور تربیت میشن در مدرسه یه مدل دیگه تا الان شرایط نشون میده که تاثیر خانواده بیشتر از نظام اموزشیه که با احبار میخواد چیزی را به بچه ها تحمیل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
لطفا این ولنگاری ها رو تقصیر خانواده ها نندازید . همه ما میدونیم در مدرسه هزار تا تفریح سالم وجود داره که میشه دانش آموز رو در کنار علم آموزی سرگرم نگه داشت. همه این پخش موسیقی ها و غیره ، همه به خاطر بی نظمی و بی انضباطی کادر بعضی از مدارس هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اول اموزش و پرورش مقصره اگه خطوط قرمز را واضح مشخص کنه و سفت پاش وایسه مسئولین مدارس جرات چنین غلطهایی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اول اموزش و پرورش مقصره اگه خطوط قرمز را واضح مشخص کنه و سفت پاش وایسه مسئولین مدارس جرات چنین غلطهایی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
سلام

همین متن خبر رو سایت فارس به اسم مصاحبه با خانم دیگه ای زده
اصلاح بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
متاسفانه انتصاب مدیران مدارس به صورت کارشناسی نیست این هم نتیجه اش.منتظر گاف های بعدی که رسانه ای میشن هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
والدین و معلمین شعور ندارن، مملکت که قانون داره، با اولدنگی اون مدیر رو بنداز بیرون و حقوقی که از اسلام و بیت المال میگیره و برعلیه دین استفاده ش میکنه قطعش کنین... لعنت بر مسئولین خائن سابق...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
واقعاً. چرا اساسی جلو این مدیر ومسئولین ناکار آمد را نمی گیرند اون شخص دیگه نباید مدیر باشه اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
ظاهراکل مملکت برا امثال شما شخصیه؟؟!!مدرسه و خیابان ساحل...!!!!پس کجا عمومیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
هیچ کس اینجا شعور نداره جز تو؟!راست میگی اگر قانون داشت که تو اینجا به همه توهین نمیکردی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
از بی ادبی کسی به جایی نرسید !!

اول ادب بعد انتقاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
شعور را اول از همه خودتان ندارید که به همه توهین میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۳:۴۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
درود بر شما درست است و موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
در امور شخصی افراد دخالت نکنید، شما دوست دارین مردم همیشه عزاداری کنند و ناراحت میشید اگه شاد باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
نمی‌گیم ناراحت باشید ولی هر آهنگ شادی هم نباید گوش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
مدرسه هدفش مشخصه و پارتی شبانه نیست که ازین چیزا توش بذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
مدرسه مگ پارتیه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
آدم می‌تونه با شادی مواد هم مصرف کنه،باید بکنه،آدم همون طوری که هر چی از زمین پیدا می‌کنه نمیزاره دهنش همون‌طور نباید هر چیزی که توی اینترنت میبینه بزاره تو فکر و ذهنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
۱۱:۱۰
به تو چه مربوط هست که کی چی میخواد گوش بده؟!
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۶:۰۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
تو کشورهای دیگه یک زنگ شاد ورقص دارن تا بچه ها به مدرسه علاقه داشته باشن من که خوشحال میشم میبینم دانش آموزان شاد باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
جامعه مکان عمومی هست خصوصی نیست.
شادی های من درآوردی تون رو ببرید تو حریم خصوصیتون ، زندگی در اجتماع آداب داره.
یعنی کسایی که اهل این آهنگ ها و رقص نیستن شاد نیستن؟به جرات میگم کسایی که اهل اینا نیستن هم شادتر و هم باثبات تر هستن.
کی گفته دنبال غم هستن؟پس این همه جشن و تولد امامان میشه وجشن میگیرن چیه؟
یعنی به هر قیمتی باید شاد بود؟تربیت و پاک موندن بچه ها مهم نیست؟؟؟
میدونید که اینجا کشور اسلامی هست؟انقلاب شد که اجکام اسلامی حاکم باشه ، این همه شهید داده شد بعد اونوقت عده ای میگن ما هر جوری دلمون میخواد باید زندگی کنیم و هیچ کس هم نباید حرفی بزنه.این منطقه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
جوک سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
این نتیجه کار فرهنگی مسئولین فرهنگی کشوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
وای من از مادرهای که اونجا وایساده بودن نگاه می کردن بون متعجبم والله بچه منم ابتدایی مدیر مدرسه یه گروه اورد اهنگ شاد زد بچه ها شاد شدن ولی اگه مدیر مدرسه همچین چیزی میذاشت حتما اولین نفر به عنوان مادر تذکر می دادم بیشتر از مدیر بی مسئولیت مادرهای بی مسئولیت نیاز به آموزش دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
ما که مادری ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
شهناز
۱۰:۳۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اول باید حواسمان به معلمان دافی باشد بعد دانش آموز.برو ببین معلما اینستارو ترکوندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
این آهنگسازا نمیتونن مثل بچه آدم فقط به حرفه تخصصی خودشون برسن و شعر و شعار رو آهنگاشون نذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اووووو کجاش رو دیدین بیایین دبیرستان‌های دخترانه رو ببینید که تو حیاط هر چی آهنگ مبتذل هست را واسه خودشون می خوانند دبیرستان نمونه دولتی بد مدیریت بسییاار ضعیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
ببینید تاریخ سیر تحول خودش رو انجام میده و کسی هم نمیتونه جلوش رو بگیره. البته شما وظیفه دارین که این طور واکنش نشون بدین و این خوب هست ولی خب تاریخ سیر تحول رو انجام میده و از دست کسی هم کاری ساخته نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
الان این اشتباهی که کادر آموزشی این مدرسه کرده ، چه ربطی به سیر تحول تاریخ داره؟ اون پدر و مادر که بچه اش رو فرستاده برای یادگیری و تفریح سالم چه گناهی کرده؟ از نظر من این کار جرمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
اگر این کار جز آداب مدرسه هستش پس بقیه مدارس که انجام نمیدن بی ادب هستند. روشنفکری اگر اینه که ذهن یک بچه رو این طوری تسخیر کنی پس لطفا راه های دیگه رو شروع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
نوحه باز میکردند اشکالی نداشت؟ تقدیر هم میکردید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
امان از کج فهمی امثال تو!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
۱۴:۰۳
همه نفهم و کج فهمند فقط و فقط شماها میفهمید ما هیچی نمیدونیم! !
برو اقا کمتر به خودت فشار وارد کن که مثلا فقط تو میفهمی بقیه کج فهمیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
ذکر امامان با این موسیقی حرام یکی هست؟؟؟
بچه ها امانت هستن از امانت سوال میشه.
باعث تعجب هست که بعضی ها فکر میکنن که از خدا مهربانتر و دلسوز تر هستن.
اگه هر چیزی درست بود خدا حرامشون نمیکرد.
راه درست رعایت حلال و حرام خداست.
برای شاد بودن حتما باید رفت سراغ حرام؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
الان شما نوحه رو در مقابل ولنگاری که اینجا انجام شده قرار میدید؟ هزار تا اهنگ شاد دیگه بود که میتونستند پخش کنند. نوحه باعث هنجارشکنی نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
شما هرچیزی را به هم ربط ندید نوحه ؟؟؟؟مگه ما امسال راغب کم داریم با اون صدای خوب و آهنگ با مفهوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
هیچ آهنگی نباید ذهن بچه رو از درس منحرف کنه ،مدرسه جای آموزش هست،نه اینکه ذهن بچه از اول تا آخر زنگ درگیر اون آهنگ بشه،هر آهنگی...فرقی نداره مذهبی یا غیر مذهبی،بچه باید آرامش داشته باشه با ذهن باز بره سرکلاس