استاندار یزد گفت: به منظور رونق گردشگری، یزد ریل از آبان روی ریل می‌رود.

مهران فاطمی استاندار یزد با اشاره به اینکه گردشگری از مهمترین ظرفیت‌های استان یزد برای درخشش در تراز جهانی است، گفت: یکی از سرفصل‌های اساسی در سند یزدنوین مساله حمل و نقل است که به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری، هم زمینی، ریلی و هوایی را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه تا پیش از دولت سیزدهم در استان یزد شرکت پروازی با نام ونشان یزد نداشتیم و درخواست همه فعالان بخش گردشگری بود، افزود: در شرایط تحریمی راه اندازی این شرکت بسیار سخت است و جزو کسب و کار‌هایی نیست که درآمد‌های آنچنانی داشته باشد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران این بخش هم رغبت زیادی در این زمینه نداشتند، اما با پیگیری و مشارکت شرکت چادرملو و یکی از قوی‌ترین شرکت‌های پروازی کشور یک شرکت به نام یزد ایر و با نشان زیبای یزد با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان تاسیس و همه مجوز‌های لازم در طی زمان گرفته شد.

فاطمی افزود: با توجه به اینکه عموم مردم نمی‌توانند از ظرفیت هواپیمایی استفاده کنند و استان یزد پنجره ریلی کشور است، به دنبال فراهم کردن شرکت حمل و نقل ریلی بار و مسافر هستیم.

او گفت: شرکت حمل و نقل ریلی یزدریل به زودی راه اندازی می‌شود و امیدواریم آبان به بعد اولین رام قطار با نشان یزد ریل در مسیر قرار گیرد.

استاندار یزد اظهار داشت: با مشارکت یکی از شرکت‌های تعاونی استان به دنبال این هستیم تا یزدسیر یعنی شرکت حمل و نقل زمینی را نیز ساماندهی کنیم که اگرهر سه زیرساخت همزمان با هم پیش رود و به رونق گردشگری کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.