در جشن مهر سینمای ایران ضمن تجلیل از فعالان حوزه سینمای استان سمنان از پوستر فیلم کوتاه کلید زندگی با موضوع دفاع مقدس رونمایی و فیلم بلند دنیای آرمان اکران شد.

در این آیین از فعالان حوزه سینمای استان سمنان  محمد شکیبا در بخش پوستر و اقلام تبلیغاتی فیلم، هومن اسدی در بخش عکس، علی عارف نسب در بخش کارگردانی فیلم کوتاه، مهدی نجفی در بخش تدوین، امیر طالب بیدختی در بخش تولید فیلم کوتاه، روح الله فخرو در بخش کارگردانی بلند، محمدعلی یوسفیان در بخش تولید فیلم بلند و فرزاد رنجبر نظری در بخش فیلمبرداری تجلیل شد.

رونمایی از پوستر فیلم کوتاه "کلید زمان " با موضوع دفاع مقدس ، اجرای سرود کتاب توسط نونهالان مهاجر افغان و نیز اکران فیلم بلند "دنیای آرمان" به کارگردانی روح الله فخرو و تهیه کنندگی روح الله فخرو و محمدعلی یوسفیان از دیگر بخش‌های جشن مهر سینمای ایران در استان سمنان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این آیین گفت: در حال حاضر در شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر استان سمنان هشت سالن سینما با یک هزار صندلی وجود دارد.

فرشید فلاح با بیان اینکه سه سال سینما به مجموعه سالن‌های موجو د استان افزوده میشود گفت: در شهر سمنان نیز ایجاد یک پردیس سینمایی توسط حوزه هنری در حال پیگیری است.

مصطفی باقر آبادی رییس انجمن سینمای جوان استان سمنان هم از تولید ۱۰ فیلم کوتاه و یک فیلم بلند سینمایی با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: این فیلم‌ها طبق تفاهم نامه برای برگزاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان در اوایل سال آینده تولید میشوند.

باقر آبادی گفت: آموزش دو هزار نفر در رشته‌های مختلف سینمایی در انجمن سینمای جوانان سمنان را از دیگر فعالیت‌های این حوزه در استان سمنان عنوان کرد.

قادر آشنا معاون دفتر توسعه، فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی کشور در این آیین بر ضرورت توجه به ظرفیتها، بزرگان، مفاخر و مشاهیر در تولیدات سینمایی تاکید کرد و گفت: هویت ملی و اسلامی در الویت کار هنرمندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.