تعطیلی دولت آمریکا با رد شدن لایحه بودجه از سوی جمهوری‌خواهان در مجلس سنا، قریب‌الوقوع است.

جمهوری‌خواهان تندرو در مجلس نمایندگان آمریکا امروز (جمعه) طرح پیشنهادی رهبرشان برای تأمین مالی موقت دولت را رد کردند و با قاطعیت گفتند که آژانس‌های فدرال تا حدودی از روز یکشنبه تعطیل خواهند شد.

به گزارش رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۲ رأی مخالف در مقابل ۱۹۸ رأی موافق، اقدامات برای تأمین بودجه ۳۰ روزه دولت برای دادن فرصت بیشتر به قانونگذاران برای مذاکره را رد کرد. این در حالی است که این لایحه هزینه‌ها را کاهش می‌داد و محدودیت‌های مهاجرت و امنیت مرزی را اعمال می‌کرد؛ این‌ها همان اولویت‌های جمهوری‌خواهان بود که شانس کمی برای تصویب در سنا با اکثریت دموکرات‌ها داشتند.

در همین حال سنا بر اساس دو حزب اصلی آمریکا، لایحه مشابهی را که به عنوان قطعنامه ادامه یا CR شناخته می‌شود، برای تأمین مالی دولت تا ۱۷ نوامبر پیش می‌برد.

«کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مورد تعطیلی قریب‌الوقوع دولت آمریکا در ساختمان کنگره در واشنگتن با خبرنگاران صحبت کرد.

رویترز نوشت: این هنوز پایان کار نیست. رئیس مجلس نمایندگان که جمهوری‌خواه است پس از شکست لایحه‌ای که از آن حمایت کرده بود به خبرنگاران گفت: «من ایده‌های دیگری دارم.» او، اما نگفت که این ایده‌ها چیست.

سرویس پارک ملی بسته خواهد شد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار اکثر فعالیت‌های نظارتی خود را به حالت تعلیق درمی‌آورد و در صورت عدم تصویب کنگره، پرداخت دستمزد حداکثر ۴ میلیون کارگر فدرال را از ساعت ۱۲:۰۱ بامداد روز یکشنبه آتی مختل خواهد کرد. 

«جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه گفت که تعطیلی دولت، پیشرفت اقتصادی آمریکا را از طریق بی‌اثر کردن برنامه‌های کلیدی برای کسب و کار‌های کوچک و کودکان تضعیف می‌کند و می‌تواند پیشرفت‌های عمده زیرساخت‌ها را به تأخیر بیندازد.

این تعطیلی چهارمین تعطیلی در یک دهه اخیر خواهد بود و تنها چهار ماه پس از آن روی می‌دهد که یک بن‌بست مشابه باعث شد تا دولت فدرال از پرداخت بدهی بیش از ۳۱ تریلیون دلاری خود عبور کند. این حاشیه‌سازی مکرر نگرانی‌هایی را در وال استریت ایجاد کرده است، جایی که آژانس رتبه‌بندی مودیز هشدار داده است که می‌تواند به اعتبار این کشور آسیب برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
شما نگران تعطیلی دولت آمریکا نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
ای خدا ، پس غربگداها چیکار کنند ؟ چه خاکی توی سرشون بریزند ؟
آخرین اخبار