مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد

توافق در خصوص مهارت آموزی عراقی ها در اروند

آقای لایی‌هزاروندی گفت : بر اساس توافقات صورت گرفته شهروندان استان های همجوار آبادان و خرمشهر در عراق برای مهارت آموزی به اروند می آیند.

شهرام ملایی‌هزاروندی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: طی نشست مشترکی با معاون امنیتی و انتظامی استانداری توافق شد برقراری ارتباط مهارتی بین دو کشور از طریق تجهیز کارگاه‌های مهارتی عراق و آموزش مهارتی نیرو‌های جوان عراقی در مراکز فنی و حرفه‌ای آبادان و خرمشهر انجام شود.

به گفته او در سطح مقامات عالی دو کشور در خصوص اعزام مربی، راه‌اندازی کارگاه‌های مهارتی و حضور کارآموزان در مراکز آموزشی، توافقاتی انجام شده است.

او هدف از این اقدام را توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی در کشور عراق به ویژه در استان‌های همجواری همچون بصره و العماره و طبق توافق بین ما و کشور عراق اعلام و بر  لزوم گسترش همکاری‌های آموزشی و مهارتی با کشور‌های همسایه تاکید کرد.

این مسئول گفت : علاوه بر اینکه امکانات رفاهی و خوابگاهی خوبی در مراکز فنی و حرفه‌ای آبادان و خرمشهر وجود دارد، مربیان و مدرسان این مراکز به زبان عربی نیز مسلط هستند. از طرف دیگر، عراق ظرفیت بسیار خوبی دارد و زمینه توسعه مهارتی در این کشور فراهم است.

برگزاری مسابقات مهارتی ویژه اتباع خارجی رویکرد جدید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است که در آینده‌ای نزدیک پیگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.