۲ هزار و ۷۲۲ ناشنوا از خدمات سازمان بهزیستی برخور دارند

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۷۲۲ نفر کم شنوا و ناشنوا زیر پوشش این سازمان حمایتی هستند که از این تعداد ۲ هزار نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

محسن توحیدی مقدم مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در مجموع ۲۱ هزار و ۶۴۴ نفر از معلولان استان ماهانه مستمری دریافت می‌کنند که ۱۰ درصد گروه کم شنوا و ناشنوا را شامل می‌شود.

وی افزود: این سازمان خدمات توانبخشی، گفتار درمانی، کاشت حلزون، پرداخت هزینه‌های سمعک و سایر موارد را برای این گروه هدف ارایه می‌دهد که در سال گذشته ۴۰۵ سمعک با اعتبار ۶ میلیارد ریال برای ناشنوایان خریداری و در بین آنان توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: در شش ماهه امسال نیز ۶۵۰ سمعک با ۲۰۰ میلیار ریال اعتبار خریداری و در اختیار گروه هدف قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مرکزی در بجنورد با ظرفیت ۵۰ نفر ایجاد شده و به گروه هدف خدمت ارایه می‌دهد، افزود: خانواده‌های دارای کودکان ناشنوا و کم شنوا در این مرکز پذیرش و علاوه بر آموزش به کودکان، خانواده‌ها نیز برای یادگیری زبان اشاره و سایر ارتباطات آموزش می‌بینند.

توحیدی مقدم گفت: کودکان سه تا ۶ سال در این مرکز جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه یک کانون ناشنوایان نیز در بجنورد فعال است گفت: سازمان بهزیستی با این کانون تفاهم نامه دارد که در ازای آموزش به گروه هدف و ارایه خدمت به ناشنوایان برای دریافت انواع خدمات از سازمان‌ها و دستگاه‌ها هزینه پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: افراد کم شنوا و ناشنوا اگر برای حضور در اداره‌ها نیاز به رابط دارند، می‌توانند از این کانون خدمت رایگان دریافت کنند.

توحیدی مقدم بر غربالگری نوزادان برای تست شنوایی تاکید کرد و افزود: اینک در استان ۱۰دستگاه غربالگری وجود دارد و همه کودکانی که در زایشگاه متولد خواهند شد، پوشش داده می‌شوند.

برچسب ها: ناشنوا ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.