سرپرست کانون پرورش فکری استان کرمان گفت: به مناسبت هفته ملی کودک ۱۶ مهرماه عضویت در کانون پرورش فکری کودکان رایگان خواهد بود.

اکبر خدادادی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان امروز در دیدار با اصحاب رسانه گفت: از جمله بخش‌هایی است که رسانه‌ها می‌توانند روی آن کار کرده و به کانون پرورش فکری کمک کنند، به رسمیت شناختن دوران کودکی است.

او با اشاره به اینکه هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود، افزود: شعار این هفته ملی «کودکی بهتر زندگی بهتر» است و هدف ما برگزاری برنامه‌های متعدد در طول سال است و جامعه باید زیرساخت‌های زندگی مناسب را برای کودکان و نوجوانان فراهم کند.

او با بیان اینکه امروزه دوران کودک را نباید مورد غفلت قرار دارد، بیان داشت: به دنبال تزریق امید در جامعه هستیم چراکه این امید یک موضوع مهم درخصوص کودکان و جوانان است.

خدادادی گفت: برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان بصورت همواره انجام می‌شود کما اینکه هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که حیات در آن جاری نباشد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان اینکه پرورش یک کودک امیدوار، بالنده و آشنا با ارزش‌های کشور در ساختن آینده بسیار حائز اهمیت است، افزود: ما همه دوران‌های زندگی را محترم می‌شماریم و آنچه که در کانون پرورش فکری وجود دارد برنامه‌ای روشمند بوده وبدون اینکه صرفا سرگرمی محسوب شود.

خدادادی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک سرمایه اجتماعی و معدنی کشف نشده در استان کرمان است، علی رغم اینکه دستگاه‌های مرتبط، مسئولیت‌های اجتماعی خود را در این زمینه به خوبی انجام نمی‌دهند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به طرح شستم خبر دار شد، عنوان کرد: طرحی نقل کننده و گفتگو محور است و در این طرح ۶۰ فعالیت کانون را در بردارد و این برنامه از ابتدای هفته ملی کودک آغاز و به مدت ۶۰ روز در کرمان اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه عروسک الگویی مادرانه است، افزود: در تنظیم و تولید عروسکی قابل تاکنون عملکرد خوبی انجام نشده و هدف ما این است که چنین برنامه‌هایی به نتیجه برسد. 

خدادادی از اکران انیمیشن بچه زنگ در سینما شهر تماشا کرمان خبر داد و اضافه کرد: با ادبیاتی از سمت نوجوانان مواجه هستیم که باید درباره کودک تراز جامعه گفتگو کرد و این انیمیشن به هویت ایرانی اسلامی می‌پردازد و یک انیمیشنی است که به صورت غیر مستقیم به موضوعات میپردازد کما اینکه در کل کشور مورد استقبال خوبی قرار گرفته است و اکران به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت. 

او افزود: پایه کار کانون، قصه و کتاب است و به همین دلیل بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی از ۱۶ مهرماه در کرمان با شعار با قصه لبخند بسازیم هست برگزار می‌شود.

او گفت: این جشنواره در بخش‌های ویژه سردار سلیمانی، بخش‌های مدرن و کلاسیک، آیینی و سنتی و ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود باتوجه به اینکه رویکرد این جشنواره مردمی سازی است. 

او با بیان اینکه مردمی سازی به این معناست که هر کسی و هر گروه سنی میتواند در این جشنواره شرکت کند، ادامه داد: باید از کلیشه در کار‌های فرهنگی دوری کرد و ازدیگر رویکرد‌های این جشنواره امیدآفرینی، طنز و لبخند است در تاریخ‌های ۲۷ تا ۲۹ آبان ماه مرحله استانی و همزمان با یلدا جشنواره کشوری برگزار و ۱۲ نماینده از کرمان در جشنواره کشوری شرکت می‌کنند.

خدادادی بیان کرد: به دنبال ثبت قصه‌های کرمان اعم از گویش، لهجه، زبان و استخراج قصه‌های مهم از بخش‌های مهم جشنواره است که سبب شود کشور‌های دیگر نیز با کرمان بیشتر آشنا شوند و کما اینکه امکان اینکه کرمان به عنوان پایتخت قصه‌های کویر انتخاب شود وجود دارد.

او با اشاره به اینکه از ۱۶ مهر عضویت رایگان در کانون انجام میشو، ادامه داد: پیک امید، حضور کتابخانه سیار و قصه‌گو‌ها در مناطق محروم استان و مناطق حاشیه‌ای شهر در راستای تحقق عدالت فرهنگی انجام و همچنین دو تئاتر در سالن کانون پرورش فکری و کودکان استان کرمان برگزار می‌شود که از جمله برنامه‌های این هفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار