معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قرارگاه سازندگی۲۳ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی و غیرعمرانی در خراسان جنوبی اجرا کرده است.

سردار حزنی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت زدایی قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی با اشاره اینکه قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه از ابتدای تشکیل تاکنون ۲۳ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی و برنامه غیرعمرانی امنیت غذایی و اشتغال در عرصه‌های مختلف در خراسان جنوبی اجرا کرده، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان هزینه شده است.

او  به وجود ۲ هزار و ۶۹۰ مسجد و اماکن مذهبی در استان اشاره  کرد و افزود: در خراسان جنوبی براساس شاخص جمعیتی به ازای هر ۵۰۰ نفر یک مسجد وجود دارد لذا نیاز به ساخت مسجد نیستی، اما بایستی روی مرمت و بازسازی مساجد موجود متمرکز شد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با اشاره به آیات و روایات و تأکیدات امامین انقلاب بر حمایت از محرومان و ضعفای جامعه، اظهار کرد: در برخی از نقاط کشور شاهد عقب‌ماندگی‌هایی هستیم که باید برطرف شود.

او  ادامه داد: سپاه در فعالیت‌های فوری همچون سیل و حوادث طبیعی اگر اولین نهاد ورود کننده نباشد، قطعاً آخرین نهادی است که از آنجا خارج می‌شود.

سردار حزنی با اشاره به اهداف و اهمیت اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، بیان کرد: حدود ۸۵ درصد این پروژه‌ها کوچک، زودبازده و عام المنفعه، فاقد پیچیدگی‌های فنی و مهندسی و قابل اجرا توسط ساکنان بومی است.

به گفته معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه ؛ استحکام در ساخت‌وسازها، توجه به کیفیت، کم‌هزینه بودن و پرهیز از نگاه انتفاعی در اجرای پروژه‌ها یکی از ویژگی‌های قرارگاه سازندگی و محرویت‌زدایی سپاه در سراسر کشور است.

او با اشاره به اینکه تأمین جهیزیه و کمک هزینه راه اندازی ازدواج آسان از طرف سپاه و کمیته امداد و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) کار بسیار ارزشمندی است، عنوان کرد: مشابه همین توزیع ۴۱۸ سری جهیزیه که در خراسان جنوبی انجام می‌شود در سراسر کشور در حال انجام است.

سردار حزنی از جمله فعالیت‌ها و عرصه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی را احداث و نوسازی مدارس و حوزه‌های علمیه، جاده سازی در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور و مرزی، طرح کرامت، طرح شهید همدانی، ساخت مسکن مددجویان برشمرد و گفت: رفع محرومیت از حاشیه شهر‌های اهواز، مشهد و شیراز در دستور کار برنامه‌های ملی محرومیت‌زدایی قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه  با ذکر این نکته که این فقر نیست که مردم را آزار می‌دهد بلکه احساس فقر، اختلاف طبقاتی و همچنین بی‌عدالتی در توزیع امکانات و پروژه‌هاست که باعث افزایش ناراحتی می‌شود، بیان کرد: ما در کشور با مشکلاتی مانند بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارآمدی اقتصادی روبرو هستیم و سپاه برای کمک به حل این مشکلات پای کار آمده است.

به گفته او ؛ باید مردم میدان‌دار کار‌های اقتصادی باشند تا باعث تقویت دولت و ثروتمند شدن جامعه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.