مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون از آغاز طرح برق‌رسانی به محوطه تنگ چوگان مجموعه جهانی بیشاپور در این شهرستان خبر داد.

محمدجواد جوکاری مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون اظهار کرد: طرح برق‌رسانی به محوطه تنگ چوگان مجموعه جهانی بیشاپور با اعتباری بالغ‌بر ۲۹ میلیارد ریال در دست اقدام است.

او ضمن تأکید بر نگاه ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس به مجموعه تاریخی بیشاپور، اضافه کرد: برای رساندن این مجموعه بی‌نظیر به جایگاه اصلی خود برنامه‌های ویژه‌ای در نظر داریم و در آینده شاهد چهره جدیدی از این مجموعه خواهیم بود.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون گفت: مجموعه طبیعی‌تاریخی تنگ چوگان در ضلع شمالی شهر تاریخی بیشاپور در این شهرستان قرار دارد که در برگیرنده ۶ نقش برجسته به‌جامانده از دوره ساسانی است.

جوکاری ادامه داد: مجموعه جهانی شهر بیشاپور به دستور شاهپور اول ساسانی ساخته شده و تاریخ ساخت آن مربوط به سال ۲۶۲ میلادی است.

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کازرون اضافه کرد: این مجموعه که یکی از یادمان‌های تاریخی مهم به شمار می‌آید بیش از هزار و ۱۰۰ سال پیشینه دارد و ۲۴ شهریورماه ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار