ارتقا زیرساخت‌های بافت تاریخی یزد

استاندار یزد گفت: بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در سفر اول رئیس جمهور برای ارتقا سطح زیرساخت‌های بافت تاریخی مصوب شده و کار‌های آن در حال انجام است.

مهران فاطمی استاندار یزد با اشاره به اینکه استان یزد، سه ثرورت بزرگ به نام منابع طبیعی، منابع انسانی و بافت تاریخی دارد افزود: این ثروت‌ها موجب شده تا استان یزد بعنوان شاهکار معماری ایرانی و اسلامی معرفی شود که بافت تاریخی خود را نیز زنده و پویا نگه داشته است. 

او افزود: ما باید از این بافت با توجه به ملاحظات فرهنگی به نحومطلوب استفاده کنیم. 

استاندار یزد ادامه داد: برنامه‌های توسعه‌ای در این زمینه در سند یزد نوین دیده شده است. در بافت تاریخی مشکلات زیادی وجود دارد که یکی از مهمترین آن‌ها مشکلات زیرساختی است.

فاطمی گفت: زیرساخت آب، برق و گاز متناسب با شرایط بوده با توجه به حضور گردشگران و بومگردی و هتل‌ها باید این زیرساخت‌ها نونوار شود و بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در سفر اول رئیس جمهور برای ارتقای سطح زیرساخت‌ها مصوب شده و کار‌های آن در حال انجام است.

او ادامه داد: مساله امنیت نیز بسیار مهم است که در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد طرح مردمی سازی امنیت با حضور ساکنان بافت دنبال می‌شود.

استاندار گفت: در زمینه زیباسازی، مرمت و احیای بافت، اعتبارات میراث فرهنگی در این زمینه در دولت سیزدهم پنج برابر شده است تا مجموعه بافت همچنان زیست پذیر با سبک زندگی یزدی حفظ شود.

فاطمی گفت: در ساخت و سازی بافت تاریخی دچار مشکل بوده ایم که دو اتفاق خوب رقم خورد که در سفر دوم رئیس جمهور وزارت راه و شهرسازی با همکاری میراث موظف شدند ضوابط فنی ساخت و ساز را به صورت استان هدف در یزد پیشنهاد و پیاده سازی کنند تا بر اساس ضوابط بافت تاریخی این امر را انجام دهند.

استاندار در زمینه بازآفرینی بافت تاریخی نیز گفت: وام‌های بازآفرینی شهری به بافت‌های فرسوده تعمیم دادیم و آن‌ها نیز می‌توانند از شرایط وام‌های نوسازی و بازسازی و احیای بافت تاریخی بهره‌مند شوند.

فاطمی گفت: تسهیلات تکلیفی و تبصره‌ای با سود چهار درصد به بخش گردشگری اختصاص می‌یابد تا فعالان این بخش به رونق کسب و کار خود بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۰۲ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
بافت تاریخی پراز آب دهان وآب بینی هست تا کنون فقط در حد حرف بوده