پیام بانوان رسانه‌ای جهان، ایستادگی در برابر هیاهوی استکبار رسانه ای است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیام بانوان فعال عرصه رسانه‌ در جهان در حوزه حجاب و ترویج آن باید «حفظ حجاب برای جلوگیری از خشونت علیه زنان» باشد.

انسیه خزعلی شنبه شب در حاشیه "اختتامیه جشنواره بین‌المللی خورشید" که با حضور ۱۰۰ تن از بانوان خبرنگار از ۴۰ کشور جهان در مشهد برگزار شد گفت: پیام رسانه ما، پیام نگهداری و حفظ خانواده، امنیت خانواده، امنیت زنان، باید باشد و فلسفه وجودی حجاب، حفظ زنان از خشونت و آزار است و آن چه اکنون دنیا دارد از آن رنج می‌برد زیاد شدن خشونت و آزار در انواع مختلف به ویژه آزار جنسی است که هرساله در رسانه‌ها و پژوهش‌های خود از ازدیاد این آزار نسبت به زنان می‌گویند.

وی با بیان این که حجاب درواقع یک حریم است که زن را حفظ می‌کند ادامه داد: حجاب علاوه بر حفاظت از زن، می تواند زمینه فعالیت بیشتر وی را در اجتماع فراهم کند که نبود این حفاظ می‌تواند سبب محدودیت‌های تردد اجتماعی آنان شود بنابراین باید حجاب را به عنوان یک ویژند خاص بانوان مسلمان و خصوصا کشور ایران تبلیغ کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان باید روایتگر وقایع و حقایق باشند و روایتگری آنان بایستی با عقلانیت و تدبیر همراه باشد و با توجه به این که در روایتگری زنان عاطفه و احساس موج می‌زند، می‌تواند اگر با درایت و تدبیر همراه شود تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب نسبت به سایر روایتگری‌ها داشته باشد.

خزعلی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به تاسی از فاطمه زهرا (س) الگوی سوم زن تراز انقلاب را ترسیم کرده اند؛ الگویی که نه زن را محبوس در خانواده می‌داند و نه او را از امکاناتی که یک شهروند باید داشته باشد محروم می‌کند و نه او را به وا دادگی در برابر تهاجم غرب می‌کشاند.

وی با بیان این که همچنین در این الگو، زن تراز انقلاب در مقابل فرهنگ غربی که می‌خواهد هویت، شخصیت و زن بودنش را زیر سوال ببرد، واداده نمی‌شود ادامه داد: در این الگو، زن تراز انقلاب، زنی کامل است که بتواند جنبه‌های مختلف شخصتی خود را به منصه ظهور برساند و بتواند هم برای خانواده و هم برای جامعه مفید باشد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: بانوان ۴۰ درصد از جمعیت رسانه‌ای کشور را به خود اختصاص داده‌اند که این عدد رقم خوبی است و انتظار می‌رود که زنان فعالیت رسانه‌ای خود را افزایش دهند، البته باید از آنان حمایت و پشتیبانی شود چرا که مسولیت های چندگانه دارند.

خزعلی اضافه کرد: در این راستا امید است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای حمایت از زنان رسانه‌ای، پوشش بیمه ای انان را مد نظر قرار دهد و به شرایط ویژه آنان توجه کند تا بتوانند علاوه بر انجام مسولیت های اجتماعی به به مسولیتهای خانوادشان نیز بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار