رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان اردبیل گفت: نمایش لیرشاه از استان اردبیل به جشنواره بین المللی آتوس ترکیه راه یافت.

غریب منوچهری گفت: نمایش لیرشاه با طراحی و کارگردانی اکبر صادقی و با اقتباس از لیرشاه اثر ماندگار شکسپیر تهیه شده است و این نمایش، فرم محور و بدون کلام جزو آثار نمایشی است که از ۱۲ کشور جهان از جمله روسیه، یونان، آلمان، قزاقستان، ترکیه و ایران به جشنواره بین المللی آتوس آنکارا راه یافته است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل می گوید: بازیگران نمایش لیرشاه اکبر صادقی و یوسف دادجو هستند و محمد رضا عرفانی موسیقی آن را تنظیم کرده است و این کار نمایشی قبل از اجرا در آنکار در جشنواره تئاتر بین المللی پانتومیم استان زنجان نیز روی صحنه خواهد رفت.

به گفته او، لیرشاه در حدود چهار سال قبل نیز در جشنواره آکتائو قزاقستان با استقبال مردم و علاقه مندان مواجه شده و به عنوان اثر برگزیده، جایزه اول جشنواره را از آن خود کرده بود و این نشان از هنر و خلاقیت قابل تحسین هنرمندان تئاتر و نمایش استان اردبیل دارد.

منوچهری با اشاره به اینکه در داستان لیرشاه شکسپیر حدود ۲۰ نفر در حال ایفای نقش و گفت و گو هستند، گفت: نمایش لیرشاه که در اردبیل با اقتباس از آن اثر کلاسیک جهانی تهیه شده است، فقط با نقش آفرینی بدون کلام دو بازیگر اجرا می‌شود و انتقال مفاهیم با دو بازیگر و با همراهی موسیقی، نور و صحنه کار بسیار دشوار و خلاقانه ای است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه به تازگی یک کمپانی آکتورال (هنرپیشگی) با هدف پشتیبانی مالی از گروه‌های نمایش مستعد استان در اردبیل راه اندازی کرده ایم و در واقع یک صندوق مالی کوچکی است که منابع مالی آن از ناحیه تعدادی از هنرمندان و بازیگران تئاتر تامین می‌شود تا برای حمایت از کارهای فاخر و هدایت آنها به سوی جشنواره ها بکار آید.

منوچهری با اشاره به سابقه حدود ۴۰ ساله فعالیت انجمن نمایش در استان اردبیل، شمار اعضای مجمع عمومی آن را ۲۳۰ نفر و تعداد جمعیت تئاتری این استان را نزدیک به یکهزار نفر اعلام کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.