دکتر آشوبی:

روند نزولی فرزندآوری، تهدیدی جدی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در قرارگاه جوانی جمعیت، روند نزولی فرزندآوری را تهدیدی جدی برای این استان خواند.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان امروز در امروز قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، بر ضرورت رعایت تکالیف قانون جوانی جمعیت توسط دستگاه‌های مسئول تأکید کرد.

او گفت: مسئولان و مدیران دانشگاه در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب اعتبارات تخصیصی حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده پیگیری بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تأمین خوابگاه دانشجویان متأهل یکی از تکالیف قانونی است، افزود: توسعه خوابگاه‌های دانشجویی متأهلین یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید علاوه بر تخصیص منابع درآمد اختصاصی و تملک دارایی، از ردیف‌های ملی و معاونت فرهنگی وزارت بهداشت نیز بهره‌مند شد.

دکتر آشوبی همچنین بر لزوم افزایش پرداختی‌ها به مربیان آموزش جمعیت در استان تأکید و تصریح کرد: باید انگیزه این گروه را برای نهادینه کردن آموزش‌های حوزه جمعیت، تقویت و افزایش داد.

او با بیان اینکه آموزش در مقوله جمعیت بسیار مهم است، گفت: آموزش مستمر به زوج‌های جوان و ترویج فرهنگ فرزندآوری در تحقق جوانی جمعیت بسیار مؤثر و مثمرثمر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان روند نزولی فرزندآوری را تهدیدی جدی خواند و افزود: اگر نرخ جانشینی جمعیت به میزان مشخصی نرسد و روند فرزندآوری همچنان نزولی باشد، گستره تهدیدات و بحران‌ها بیشتر خواهد شد.

دکتر آشوبی با تقدیر از بسیج جامعه پزشکی و تشکل‌های خیر نهاد و مردمی تصریح کرد: این تشکیلات سهم بسزایی در حفظ جنین، کمک‌های معیشتی به مادران باردار و همچنین نوزادان تازه متولدشده دارند که باید تقویت و فعالیت آنها مضاعف شود.

در این نشست که جمعی از نمایندگان دستگاه‌های خدماتی متولی این حوزه حضور داشتند، تعدادی از معاونین، مدیران و همچنین کارشناسان حوزه جمعیت گزارشی از روند اجرای برنامه‌ها، مشکلات و همچنین راهکار‌ها ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.