رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود امواج ناپایدار جوی به منطقه، دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود این امواج ناپایدار کاهش نسبی دمای هوا در این منطقه آغاز می‌شود و علاوه بر آن، بعدازظهر‌ها در برخی نقاط شاهد افزایش ابر و وزش تندباد لحظه‌ای خواهیم بود.

وی اضافه کرد: این امواج ناپایدار، گرد و خاک را به همراه دارند و احتمال دارد از امروز در برخی مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده‌های جوی باشیم.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد افزود: این روند تا روز چهارشنبه در منطقه تداوم داشته و در روز‌های پایانی هفته جاری در برخی مناطق احتمال بارش خفیف باران نیز وجود دارد.

محمدپور گفت: در شبانه روز گذشته پلدشت و خوی با حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر‌ها و تکاب با حداقل دمای پنج درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۲ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.