مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای ایلام خبر داد

شرکت‌های مسافربری مکلف به تامین اتوبوس مورد نیاز مسافران

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای ایلام گفت: شرکت‌های مسافربری پایانه شهدای ایلام مکلف به تامین اتوبوس مورد نیاز مسافران شدند.

 سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای ایلام اظهار داشت: تمام شرکت‌هایی که در داخل پایانه مسافربری شهرداری شهر ایلام مستقر هستند مکلف شده اند که حداقل ۲ دستگاه اتوبوس برای مسیر ایلام به تهران و بالعکس اختصاص دهند.
 
وی افزود: در حال حاضر با تمهیدات اندیشیده شده، مشکل خاصی در زمینه حمل و نقل مسافر در پایانه مسافربری شهرداری ایلام موجود ندارد.
 
مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای ایلام اضافه کرد: در هفته‌های اخیر جلسات مختلف در استانداری در راستای رفع مشکل مسافران و مردم برگزار و همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مجموعه سازمان راهداری از پایانه مسافربری شهدای شهر ایلام انجام شد.
 
چشمه خاور بیان کرد: بر این اساس مقرر شد به طور متوسط روزانه با توجه به تعداد مسافر از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر در این پایانه نسبت به فروش بلیط به صورت حضوری اقدام شود و به تناسب تعداد مسافر، اتوبوس مورد نیاز عصر‌ها در اختیار مسافران قرار گیرد.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام مطرح کرد: در صورتی که شرکت‌های مسافربری مستقر در پایانه مسافربری شهرداری ایلام، به تامین اتوبوس برای مسیر ایلام - تهران تمکین نکنند، شعبه آن شرکت حمل و نقل در این پایانه تعطیل می‌شود.
 
وی بیان کرد: اتوبوس‌هایی که از خط سیر خود خارج شده اند و با شرکت پالایشگاه گاز قرارداد بسته اند، باید در مسیر تعیین شده فعالیت کنند در غیر این صورت، خدمات ارائه شده از سوی این سازمان (کارت هوشمند و کارت سوخت ناوگان) به این اتوبوس ها، قطع و غیرفعال می‌شود.
 
چشمه خاور با بیان اینکه تا کنون این خدمات برای هشت دستگاه اتوبوس در استان غیر فعال شده است، مطرح کرد: با توجه به کثرت زائران ایرانی و خارجی برای تردد از مرز مهران و تقاضای سفر در پایانه مسافربری مرزی و تاثیر آن بر حمل و نقل شهر‌های استان و افزایش جذابیت‌های درآمدی برای اتوبوس‌ها برای فعالیت در مرز مهران، باید اقدام اساسی و ریشه‌ای در این خصوص و حل مشکل کمبود اتوبوس صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.