اجلاس منطقه‌ای نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه از پانزدهم تا بیستم مهرماه برگزار می‌شود.

حسین روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: اولین «اجلاس منطقه‌ای نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه» از پانزدهم تا بیستم مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این نشست به دنبال این هستیم تا فرصت‌های موجود در کشور‌های همسایه را بیشتر بشناسیم. رویکرد برنامه‌ای و تحولی سازمان و استفاده از ظرفیت‌های استان‌های مرزی دو مولفه اصلی این اجلاس محسوب می‌شوند.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های استانی در دیپلماسی فرهنگی با حضور شخصیت‌های برجسته کشور و نهاد‌های فعال در این حوزه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

روزبه گفت: شعار این اجلاس «دیپلماسی فرهنگی، فرصت‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌های استانی» خواهد بود و گفتگو‌های صورت گرفته بر مبنای آن است. برای همین توجه ویژه‌ای به استان‌های مرزی خواهیم داشت و از استانداران و فعالان این استان‌ها و مناطق آزاد به عنوان بخشی از فضای مرزی ما دعوت خواهیم کرد تا ظرفیت‌های استان‌هایشان را معرفی کنند.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد: این ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای برای گفتمان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرز‌ها ایجاد فرصت و مزیت می‌کند. بنا داریم که در این اجلاس این ظرفیت‌ها را به رایزن‌های فرهنگی معرفی کنیم.

وی افزود: استانداران در اجلاس فرصت‌های استانی خود را برای رایزنان فرهنگی معرفی می‌کنند. این یک رویکرد جدید است، اما با این حال استمرار این رویکرد از برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است. برای پیگیری دقیق‌تر این رویکرد جدید، کارگروه ویژه‌ای در استان‌ها تشکیل خواهد شد که وظیفه آن شناسایی فرصت‌های موجود در استان‌ها و معرفی آن به رایزنان فرهنگی است.

اولین اجلاس منطقه‌ای نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های همسایه از پانزدهم تا بیستم مهرماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار