عضو پارلمان اوکراین گفت که کی‌یف باید در ازای ادامه کمک‌های نظامی، به جنگ‌های واشنگتن در خارج از کشور کمک کند.

«الکسی گونچارنکو» نماینده ورخونا رادا (پارلمان اوکراین)  امروز (یکشنبه) در پیامی تلگرامی هشدار داد که اگر واشنگتن کمک‌های نظامی خود را متوقف کند، اوکراین در درگیری خود علیه روسیه به طور قطع شکست خواهد خورد.

اظهارات این مقام اوکراینی یک روز پس از آن بیان شد که «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پیشنهاد کرد کمک‌های نظامی به کی‌یف از لایحه هزینه‌ها حذف شود.

گونچارنکو همچنین در پیام خود گفت: «بدون حمایت واشنگتن، ما تقریباً هیچ شانسی برای مقاومت نداریم.» او همچنین اظهارات مک کارتی را نه فقط «یک زنگ بیدارباش» بلکه «زنگ هشدار» برای اوکراین توصیف کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد که کی‌یف نیاز مبرم به تامین کمک‌های نظامی مستمر واشنگتن دارد و افزود: «اوکراین باید استراتژی فعال‌تری در این زمینه به کار گیرد.»

اقدامات پیشنهادی گونچارنکو شامل یک هیئت دائمی اوکراینی در کنگره آمریکا و سفر نمایندگان پارلمان اوکراین به هر ایالت آمریکا برای «متقاعد کردن» آمریکایی‌ها درباره نیاز به ادامه حمایت از کی‌یف، است.

این قانونگذار همچنین اعتراف کرد که کی‌یف در حال «از دست دادن اطلاعات جنگ در آمریکاست و بنابراین حمایت خود را از دست می‌دهد» و در ادامه گفت: «لازم است حتی بیشتر در جنگ اطلاعات شرکت کنیم و حتی با واشنگتن به زبان پول صحبت کنیم و مزایای آشکار پیروزی اوکراین را به آن‌ها نشان دهیم. کی‌یف همچنین باید متعهد شود که به هر کمپین نظامی که واشنگتن راه اندازی می‌کند، بپیوندد. ما حاضریم در تمامی عملیات‌های نظامی قویتر از انگلیس متحد آمریکا باشیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۶:۱۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
اوکراین به هر حال باید مستعمره باشد. با هزینه های فراوان از روسیه جدا شد تا مستعمره و جیره خوار غرب و آمریکا باشد. اگر دلقک مسئول امور یک کشور باشد برای تفنن هم شده مردم را به کشتار می دهد تا سرگرمی داشته باشد.
آخرین اخبار