بیش از ۹۱۰ هزار تن کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۹۱۰ هزار و ۶۹ تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.

علیرضا صدیقی‌راد مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: صادرات کالا امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: این کالاها به ارزش ۵۵۰ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۳۴۲ دلار به مقصد ۷۵ کشور جهان از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه و ارمنستان صادر شد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، کامپاند پلی اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیر خشک صنعتی، شمش آهن و فولاد از جمله بیشترین کالاهای صادر شده در این مدت است.

صدیقی‌راد اظهار کرد: ۱۵۴ هزار و ۴۴۶ تن کالا به ارزش ۴۶۸ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۵۷۸ دلار از ابتدای سال جاری تاکنون به استان مرکزی وارد شده که واردات این کالاها به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۰۰ و ۶۴ درصد افزایش دارد.

وی افزود: این کالاها از مبدا ۴۷ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان و عراق به استان مرکزی وارد شده‌است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار کرد: کویل و شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیومی، کربن، پارا آمینوفنل گرید دارویی، اسانس خوراکی، آب میوه و اسانس‌های آرایشی و بهداشتی از جمله کالاهای وارد شده به استان در این مدت بود.

صدیقی‌راد گفت: ۳۹۸ پرونده قاچاق امسال به ارزش یک‌هزار و ۴۴ میلیارد و ۳۴۲ میلیون و ۸۸۸ هزار ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که تعداد پرونده‌ها در این مدت ۱۸ درصد کاهش و ارزش آنها ۱۵ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در ۶ ماه نخست امسال پنج‌هزار و ۳۲۵ میلیارد و ۵۳۵ میلیون و ۶۰۳ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافت.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: گمرکات این استان در ۶ ماه نخست امسال سه‌هزار و ۴۱۱ میلیارد و ۶۳۶ میلیون و ۷۷۹ هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۱ درصد افزایش دارد.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد در بخش صادرات فعال است.

برچسب ها: صادرات کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.