معاون استاندار بوشهر:

فرهنگ و هنر باید در اختیار تبیین ارزش‌های ایران اسلامی باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر گفت: فرهنگ و هنر نباید سیاسی شود بلکه باید در اختیار تبیین ارزش‌های ایران اسلامی باشد.

اصغر جعفری یکشنبه‌شب در دومین جشن مهر سینمای ایران استان بوشهر اظهار داشت: سینمای ایران دارای قدمت ۱۲۳ ساله است که در استان بوشهر نیز سینما دارای قدمت ۱۰۴ ساله است و باید به عرصه هنر و فرهنگ بیش از این پرداخته شود.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس شاهد رشادت‌ها و عملیات‌های متعددی توسط رزمندگان اسلام بوده‌ایم که باید بیشتر به آن‌ها پرداخت، در هر کدام از روز‌ها و عملیات‌های جنگ شاهد رشادت‌ها بوده که کم به آن پرداخته شده و باید آن‌ها مورد توجه قرار گرفته و با زبان فرهنگ و هنر برای مردم بیان شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر  با بیان اینکه آئین‌های سنتی منحصر به فردی در استان بوشهر وجود دارد، گفت: عدم انتقال فرهنگ و ارزش‌های دینی، مذهبی و ملی به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب یکی از مشکلاتی که در جامعه با آن روبرو هستیم.

جعفری بیان کرد: امنیتی که در کشورمان داریم قابل مقایسه با سراسر جهان نیست و نسل سوم و چهارم انقلاب باید خودش را پیدا کند.

وی گفت: این وظیفه ما است که باید عرصه ۸ سال دفاع مقدس را به نسل‌های سوم و چهارم انتقال دهیم، فرهنگ، ارزش‌ها و قابلیت‌های دینی و ملی را به این نسل‌ها به خوبی انتقال نداده‌ایم شناسایی و توانمندسازی ظرفیت‌ها وظیفه ماست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر  ادامه داد: فرهنگ و هنر نباید سیاسی شود بلکه باید در اختیار تبیین ارزش‌های ایران اسلامی باشد. هنر باید التیام بخش و آرامش بخش باشد و به توسعه و تعالی جامعه کمک کند،

جعفری بیان کرد: ذخایر بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر داریم که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.