معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: جشنواره ورزشی دا با هدف نشاط افزایی در بین دانش‌آموزان امسال در مدرسه‌های شبانه‌روزی این استان در حال برگزاری است.

صدیقه خادمیان معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان ابراز کرد: جشنواره ورزشی «دا» در استان سمنان در بخش قهرمانی از اسفند سال گذشته آغاز شد و تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ ادامه دارد.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، احیا و توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی، افزایش مشارکت زنان و دختران در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و توسعه و آیین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف جشنواره «دا» اعلام کرد.

وی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان آموزش سبک زندگی، مهارت‌های فردی، انتخابی و استعدادیابی دانش آموزان را در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ دنبال می‌کند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به اهمیت سلامت بانوان، گفت: سلامت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان در مرحله نخست و در مرحله دوم بانوان شاغل در استانداری و دستگاه‌های اجرایی در شاهرود و سمنان بررسی می‌شود.

جشنواره ملی «دا» به گویش لری به معنای «مادر» است و این طرح با هدف توسعه ورزش در بین بانوان کلید خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار